به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در پیشرفت‌های اخیر، استارتاپ زیست‌فناوری Tiamat Sciences اعلام کرد که مبلغ 2 میلیون دلار سرمایه آغازین دریافت کرده است. مأموریت این استارتاپ، تولید گوشت‌ آزمایشگاهی با کیفیت با قیمتی 1000 برابر ارزان‌تر از نمونه‌های موجود در بازار تا سال 2025 است. استارتاپ زیست‌فناوری Tiamat Sciences، توسط یک خانم بنیان‌گذاری شده و در زمینه کاری خود پیشرو و پرچم‌دار است.

جلسه سرمایه‌گذاری توسط شرکت سرمایه‌گذاری کلان ساکن در نیویورک 8090 Industries برگزار شد و سرمایه‌گذاران جدید و قدیمی از جمله True Ventures، Social Impact Capital،‌ Cantos، Portfolia و تعدادی سرمایه‌گذار دیگر نیز در این جلسه مشارکت داشتند. درنهایت‌، مجموع سرمایه جذب شده به 5.4 میلیون دلار رسید.

درحال حاضر، هر بار تولید گوشت آزمایشگاهی 50 دلار هزینه دارد؛ اما به کمک تکنولوژی‌های جدید، می‌توان تا سال 2030 این رقم را به 3 دلار کاهش داد. استارتاپ زیست‌فناوری Tiamat Sciences درحال توسعه بیومولکول جدید و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که جایگزین بیورآکتورهای گران‌تر شود.

سرمایه جذب شده توسط این استارتاپ ساکن در بخش کارولینای شمالی، درست وقتی از راه رسیده که درصد رشد آنها به طرز چشمگیری افزایش یافته و درحال توسعه کسب‌وکار خود به بازارها و شرکای کاری جدید هستند.

 

استارتاپ

 

رایان اسلام، هم‌بنیان‌گذار و شریک ارشد کمپانی سرمایه‌گذاری گفت : “ما در کمپانی 8090 Industries در تلاشیم به استارتاپ‌های پیشرو در هر زمینه‌ای کمک کنیم، به همین دلیل بسیار هیجان‌زده و خوشحالیم که حامی مالی تیم Tiamat هستیم. محصولات پروتئینی و آزمایشگاهی، و بدون دخالت محصول حیوانی آنها که در سطح صنعتی تولید می‌شود، 10 برابر از نمونه‌های موجود در بازار ارزان‌تر هستند، و قرار است طی چند سال آینده تا 1000 برابر هزینه‌ها را کاهش دهد.

کمپانی‌های دیگری نیز در زمینه تولید پروتئین غیرحیوانی فعال هستند، درحالی‌که تکنولوژی موجود در Tiamat علاوه بر تولید گوشت آزمایشگاهی ارزان‌تر و با کیفیت‌، نویدبخش دستیابی به دارو و درمان احیاگر نیز هست و به همین خاطر است که این استارتاپ در صنایع مربوطه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است.”

فرانس امانوئل آدیل، بنیان‌گذار کمپانی، کار این استارتاپ را از سال 2019 آغاز کرد. هدف او تولید پروتئین غیرحیوانی با استفاده از تکنولوژی بر مبنای رویکرد کشاورزی مولکولی گیاهی که ترکیبی از بیوتکنولوژی، کشاورزی عمودی و طراحی محاسباتی می‌شود، است.
سرمایه جذب‌شده روند اعتبارسنجی محصولات تولیدی در کشاورزی سلولی و داروهای احیاگر را سرعت بخشیده و همکاری‌های استراتژیک با سران این صنعت را امکان‌پذیر می‌سازد.

استارتاپ Tiamat همچنین قصد دارد محصولات خود را در ماه مارس سال 2023 به مرحله بهره‌برداری و تبلیغ برساند. هدف از این اقدام تسهیل انقلاب بیوتکنولوژی کشاورزی سلولی و پزشکی بازساختی(احیاگر) با سرمایه دریافتی است.
قدم بعدی استارتاپ Tiamat جذب سرمایه در سال جاری برای توسعه پایگاهشان در کارولینای شمالی و بلژیک، جلوتر از برنامه و تأمین نیاز فزاینده بازار است.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techfundingnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array