به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی‌های بزرگی از جمله گوگل، آمازون، انویدیا و Salesforce سرمایه‌گذاری کلانی را در کمپانی هوش مصنوعی Hugging Face انجام داده‌اند.

به دلیل رشد روزافزون تقاضای مشتریان و سازمان‌ها برای استفاده از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی؛ کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی دنیا تصمیم گرفته‌اند تا با سرمایه‌گذاری در یکی از بهترین مرجع‌های دسترسی به هوش مصنوعی، پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

پلتفرم Hugging Face، که عملکردی مشابه با GitHub در زمینه دسترسی به خدمات ماشین‌لرنینگ و مدل‌های هوش مصنوعی، کدنویسی‌ها و دیتاست‌ها دارد، اخیراً موفق به جذب سرمایه‌ای 235 میلیون دلاری از چند غول تکنولوژی در جهان شده است.

به گزارش رسانه CNBC، پس از این سرمایه‌گذاری عظیم، ارزش کمپانی هوش مصنوعی Hugging Face در حدود 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
این پلتفرم فقط نمونه‌ای از چندین کسب‌وکار مرتبطی است که در واکنش به موج محبوبیت تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته با جذب سرمایه کلان، موفقیت بیزینس خود را تضمین کند.

از سرمایه‌گذاران این دوره می‌توان به کمپانی‌های گوگل، آمازون، اینتل، انویدیا، AMD، IBM و Salesforce اشاره کرد.
همه کمپانی‌های ذکر شده در زمینه توسعه و ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری کرده‌اند.

Hugging Face

اهمیت پلتفرم Hugging Face در جامعه هوش مصنوعی

مدیرعامل کمپانی Hugging Face، کلمنت دلانگ، در گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد که سرمایه‌ جدید جذب شده در جهت “افزایش اعضای تیم و سرمایه‌گذاری در ساخت هوش مصنوعی‌های متن‌باز و پلتفرم‌های مربوطه” استفاده خواهد شد. در حال حاضر کارکنان تیم Hugging Face به 170 نفر می‌رسند.
به گفته او، این سرمایه‌گذاری عظیم تأکیدی‌ست بر اهمیت پلتفرم‌های متن‌باز در ساخت و توسعه ابزارهای هوش مصنوعی زایا و کاربردی در جامعه.

دلانگ در متن بیانیه خود در این باره نوشته است: “سرمایه‌گذاری این کمپانی‌های بزرگ در Hugging Face، نه‌تنها به ما بلکه به تمام اکوسیستم پلتفرم‌های متن‌باز هوش مصنوعی در دنیا اعتبار چشمگیری بخشیده است. کمپانی‌های برتر جهان همگی به‌دنبال ساخت و توسعه خدمات هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند و برای دستیابی به این هدف، نیازمند پلتفرم‌های متن‌باز هوش مصنوعی زایا هستیم.”

پلتفرم Hugging Face میزبان چندین مدل هوش مصنوعی کاربردی و محبوب کاربران از جمله Stable Diffusion (مربوط به کمپانی Stability AI) و Llama 2 (مربوط به کمپانی متا) می‌باشد.
همچنین این کمپانی با همکاری با بخش خدمات ابری کمپانی آمازون (AWS)؛ این فضای ابری را به فضای پیش‌فرض مورداستفاده در Hugging Face تبدیل کرده است.

عبارت “متن‌باز” (Open Source) ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در کاربران شود؛ اما در مقوله ابزار هوش مصنوعی زایا، پلتفرم‌های متن‌باز اهمیت بسیاری دارند.
تعداد زیادی از کمپانی‌های بزرگ تمایل دارند که مدل‌های هوش مصنوعی خود را در این محیط منتشر و عرضه کنند. زیرا در این صورت به محققین و توسعه‌دهندگان شانس کار کردن با این مدل‌ها به‌صورت نامحدود داده می‌شود، اما در عین حال برای مشتریان سازمانی “محدودیت مجاز کاربران” تعریف خواهد شد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array