به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یک استارتاپ فرانسوی متخصص در استفاده از هوش‌مصنوعی در زمینه کشف داروهای جدید، به نام Iktos، در جلسه جذب سرمایه، مبلغی در حدود 15.5 میلیون پوند به‌دست آورد. جلسه سرمایه‌گذاران توسط سرمایه‌گذاران جدید M Ventures و Debiopharm Innovation Fund به‌طور مشترک و با همکاری Omnes Capital که حامی مالی استارتاپ‌هایی نظیر Gourmey ، The Exploration Company و Capsule Corp Labs هستند، برگزار شد.

استارتاپ Iktos از این سرمایه برای توسعه هوش‌مصنوعی خود، افزایش مهارت کشف داروهای جدید و بهبود نرم‌افزار آن استفاده می‌کند. به‌علاوه‌، این کمپانی قصد تأسیس پلتفرمی سراسری به نام Robatics را نیز دارد. پلتفرم کشف داروهای جدید که با استفاده از ترکیب هوش‌مصنوعی و فرایند خودکار سنتر شیمیایی، به‌‌طرز چشمگیری سرعت پروسه کشف‌ داروها را بالاتر می‌برد.

و در ادامه، موارد استفاده این هوش‌مصنوعی به این زمینه ختم نمی‌شود، بلکه به فراورده‌های زیستی و بیولوژیکی (مانند پادتن‌ها) نیز گسترش می‌یابد. چنین دستاوردی به Iktos این شانس را می‌دهد که اولین استارتاپ یکپارچه کشف داروهای جدید در تأمین خدمات لازم در صنعت دارویی باشد.

یان گاستون-مت، رئیس و هم‌بنیان‌گذار Iktos گفته است: “استفاده از هوش‌مصنوعی برای کشف و تولید داروهای جدید، احتمال وجود تغییراتی چشمگیر را برای محققانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، به ارمغان می‌‌آورد. تکنولوژی‌هایی توسط استارتاپ ما توسعه داده شده است، همین نوید خوش را به همکاران و شرکای ما در این صنعت داده است. ما به صنف سرمایه‌گذاران جدید و باتجربه خود و سرمایه‌ای که در اختیار ما گذاشته‌اند، خوش‌آمد می‌گوییم. سرمایه‌ای که به ما قدرت عملی‌کردن اهدافمان، و توانایی تبدیل شدن به شریک‌کاری ایده‌آل برای تأمین خدمات دارویی در این صنعت را می‌دهد.”

 

استارتاپ

 

دکتر نادیا ایشنازاروا از M Ventures، از طرف سندیکای سرمایه‌گذاران گفت: “ما بر این باوریم که استارتاپ Iktos با تکنولوژی تکامل‌یافته و هدفمند در قبال هوش‌مصنوعی و برنامه‌ریزی سنتز شیمیایی، و ساخت پلتفرم سراسری و یکپارچه کشف داروهای جدید، پتانسیل دستیابی به موفقیت و ایجاد فضای رقابتی را دارد.”

تانجا دو، مدیرعامل Debiopharm Innovation Fund افزود: “ما برای همکاری با چنین اتحادیه‌ قدرتمندی از سرمایه‌گذاران، از جمله M Ventures و Omnes Capital در جهت حمایت مالی از استارتاپ Iktos برای دستیابی به داروهای پیشگام و پیشرو در صنعت دارویی، بسیار هیجان‌زده هستیم.”

 

سرعت‌بخشی به روند کشف‌ داروهای جدید با استفاده از هوش‌مصنوعی این استارتاپ

استارتاپ Iktos درسال 2016 توسط کوئنتین پرون، نیکولاس دوسو و یان گاستون-مت و با هدف توسعه یک پلتفرم تکنولوژی نوآورانه و کاربر پسند در استفاده از هوش مصنوعی برای کشف‌ داروهای جدید، تأسیس شد.
استفاده از پلتفرم Iktos باعث افزایش بهره‌وری در صنایع دارویی می‌شود. این استارتاپ تکنولوژی توسعه‌یافته خود را هم به‌عنوان خدمات حرفه‌ای و هم پلتفرم خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌دهد.

این هوش‌مصنوعی توسعه‌یافته توسط Iktos، باعث تسریع فرایند کشف داروهای جدید درکنار افزایش احتمال موفقیت داروهای اولیه که به مرحله تولید می‌رسند، می‌شود.
چنین فرایندی اعتبار قانونی دارد و بسیاری از کمپانی‌های دارویی و زیست‌فناوری از جمله Pfizer ،Servier ،Ono ،Janssen و غیره، در روند آن همکاری داشته‌اند.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Techfundingnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array