به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها چند ساعت پیش از عرضه پلتفرم موردانتظار Threads به بازار، یکی دیگر از رقبای جدی توییتر یعنی Bluesky اعلام کرد که موفق به جذب سرمایه‌ای جانبی شده و همچنین قصد راه‌اندازی سرویس اشتراکی خود را دارد.

با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی Bluesky، این کمپانی اعلام کرد که در تابستان سال 2023 حدود 8 میلیون دلار سرمایه به‌دست آورده است. و در نتیجه این سرمایه‌گذاری، Bluesky از یک شرکت عمومی با مسئولیت محدود (LLC) به یک شرکت سهامی (C Corp) بدل شده است.
همچنین این کمپانی اعلام کرد که به‌زودی خدماتی به مشتریان خود ارائه خواهد داد که از طریق آن می‌توانند دامنه دلخواه و اختصاصی خود را ثبت کنند.

مسئولیت و نظارت این جلسه سرمایه‌گذاری با شرکت Neo بود، که با مؤسسه Code,org به مدیریت علی پرتوی نیز همکاری دارد.

قرار است از این سرمایه در جهت توسعه تیم Bluesky، مدیریت عملیات و هزینه‌های زیرساختی و پرورش سیستم‌های بنیادین این شبکه اجتماعی استفاده شود.

Bluesky

برنامه‌های پیش‌روی Bluesky

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Bluesky در حال ایجاد و توسعه راه جایگزین و اختصاصی خود در برابر ActivityPub است. پروتکل ActivityPub، زیربنایی است که یکی دیگر از رقبای توییتر به‌نام Mastodon و همچنین دستاورد جدید متا یعنی Threads بر محور آن فعالیت می‌کنند.

همچنین این کمپانی امیدوار است با تزریق این سرمایه بتواند مسیری به سمت افزایش درآمد و سودآوری بیابد. در پست این کمپانی نوشته شده که “با امتحان کردن استراتژی‌ها و خدمات مختلف، مسیری که بیشترین ارزش برای مشتریان ما داشته باشد را خواهیم یافت و فعالیت‌های آینده را موازی با آن پیش خواهیم برد”.

بر همگان واضح است که کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد و ارائه خدماتشان به‌صورت رایگان به کاربران، معمولاً روی تبلیغات حساب باز می‌کنند. اما Bluesky قصد دارد با یافتن یک راه جایگزین، مثلاً ارائه سرویس اشتراکی، این رسم قدیمی را برهم زند.

اولین خدمات مربوط به بخش سرویس‌های اشتراکی پلتفرم Bluesky، دامنه‌های اختصاصی خواهد بود که با همکاری وبسایت معروف Namecheap به کاربران ارائه خواهند شد.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array