به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در حوزه همیشه شلوغ و خلاق رباتیک، یافتن مشتریان کلیدی و مهم یکی از سخت‌ترین چالش‌های این استارتاپ‌هاست.
در سرنوشت استارتاپ هنگ‌کنگی Rice Robotics، این مسیر سخت توسط SoftBank، مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری ژاپنی هموار شده است.

از ژانویه سال 2021 تاکنون، کمپانی متخصص امر رباتیک Rice Robotic، با ربات‌های بامزه خود مشغول سرویس‌دهی به کارکنان Softbank در دفتر مرکزی جدید این بانک در شهر توکیو بوده‌اند.
این ربات‌ها توانایی حمل بار تا 30 کیلوگرم را دارند و فضای مخصوص حمل بار آنها ابعادی در حدود 39 در 27 در 34 سانتیمتر دارد.

همچنین استارتاپ Rice این امکان را برای کارکنان فروشگاه‌ها میسر کرده است که با قرار دادن سفارشات مشتریان در محل‌های مخصوصی که ربات‌ها به آن دسترسی دارند؛ سفارشات مشتریان را بدون نیاز به طی کردن مسیرهای اضافه در ساختمان مرکزی تحویل دهند.
این ربات‌ها قادرند تا 12 ساعت بی‌وقفه سرویس‌دهی کنند و در بازه زمانی یک‌ساعته کاملاً شارژ شوند.

به‌رسمیت شناخته شدن توسط مؤسسه مالی SoftBank و همکاری طولانی‌مدت با این بانک، منجر به پیوستن چندین سرمایه‌گذار دیگر به دور اخیر سرمایه‌گذاری Rice Robotics به ارزش 7 میلیون دلار شده است. از سرمایه‌گذاران این سری می‌توان به بودجه کارآفرینی علی‌بابا، Soul Capital، Audacy Ventures، Sun Hung Kai & Company و Cyberport HK اشاره کرد.

رباتیک

برنامه‌های پیش‌روی استارتاپ رباتیک Rice

این سرمایه‌گذاری جدید به استارتاپ Rice اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را در کشور ژاپن گسترش دهد. این کشور آسیایی هم‌اکنون مخاطب و مشتری اصلی کمپانی Rice Robotics به حساب می‌آید.
همچنین علاوه بر مؤسسه مالی SoftBank، کمپانی خودروسازی تویوتا، شرکت ملی پست ژاپن و گروه Mitsui نیز جزء مشتریان ژاپنی این کمپانی هستند.

کشور ژاپن از دیرباز یکی از مقاصد موردعلاقه استارتاپ‌ها و کمپانی‌های رباتیک چینی به هدف توسعه بین‌المللی کسب‌وکار خود بوده است.
با توجه به میانگین سنی جامعه این کشور که روزبه‌روز در حال افزایش است و علاقه و پذیرش همیشگی تکنولوژی‌های جدید، محبوبیت ربات‌هایی مانند دستاوردهای کمپانی Rice Robotics جای تعجبی ندارد.

بخش جنوبی کشور چین، محل استقرار اصلی بزرگترین زنجیره تأمین و عرضه در جهان است. اما بر خلاف انتظار، کمپانی Rice ربات‌های خود را به جای بخش اصلی سرزمین چین در هنگ‌کنگ تولید می‌کند؛ جایی که کارخانه‌ها فراوانند و دستمزد کارگران کمتر است.

این کمپانیِ 4 ساله مدتی پروسه تولید و مونتاژ ربات‌های خود را در چین انجام می‌داد. اما پس از گذشت مدتی ویکتور لی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Rice متوجه شد که روند تولید در کشور خودش، یعنی هنگ‌کنگ، به‌صورت چشمگیری در کاهش هزینه‌ها مؤثر است.

بخشی از این سرمایه‌ جذب‌شده به تأسیس یک مرکز تولید جدید در هنگ‌کنگ اختصاص داده است. این مرکز جدید ظرفیت تولید سالانه Rice Robbotics را از 500 ربات به 2000 ربات افزایش داده است!

این ربات‌ها که حدود 9000 دلار قیمت گذاری شده‌اند، مجهز به درک و پیاده‌سازی سیستم SLAM (مسیریابی و تکنولوژی نقشه‌خوانی) هستند.

علاوه بر این ربات‌های تحویل سفارش بامزه، کمپانی Rice Robotics ارائه‌دهنده خدمات دیگری از جمله ربات‌های مخصوص ضدعفونی نیز هست. این ربات‌ها در دوران همه‌گیری کرونا به‌شدت محبوب شدند و فروش بالایی داشتند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array