به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش‌ها، جاه‌طلبی هنگ کنگ برای تبدیل شدن به یک هاب ارزهای دیجیتال با حمایت از سوی دولت چین روبه‌رو شده است، چیزی که می‌تواند در تضاد با موضع سرسخت ضد رمزارزی سرزمین اصلی تلقی شود.

در اکتبر (مهر) سال گذشته، دولت هنگ کنگ ایده ارائه لایحه خود را برای تنظیم و قانونگذاری رمزارزها و اجازه سرمایه‌گذاران خرد به «سرمایه‌گذاری مستقیم در دارایی‌های مجازی» را مطرح کرد که احتمالاً می‌تواند برخلاف ممنوعیت گسترده کریپتو در چین باشد.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، مقامات پکن با این ایده مخالفت نکرده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ در 20 فوریه (1 اسفند)، مشخص شده است که نمایندگان دفتر ارتباط چین در گردهمایی‌های رمزارزی هنگ‌ کنگ به دنبال درک آنچه در جریان است، شرکت می‌کنند.

به گفته آشنایان، تاکنون، برخورد آنها با مقامات پکن در این مورد دوستانه بوده است که اپراتورهای محلی کسب و کار رمزارزی دریافتند که پکن ممکن است برای استفاده از هنگ کنگ به عنوان یک بستر آزمایشی برای رمزارزها آماده باشد.

Luke Martin (@VentureCoinist) February 16, 2023 :

“چیزی که آن را جالب‌تر می‌کند این است که بانک خلق چین یکی از تنها بانک‌های مرکزی در جهان است که نرخ‌ها را کاهش و تسهیل می‌کند.”

هنگ کنگ

هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه چین است که به آن اجازه می‌دهد تا قوانین و حکومت خود را داشته باشد. مستعمره سابق بریتانیا در سال 1997 (1376) پس از تضمین پکن مبنی بر عدم دخالت چین در سیستم‌های اقتصادی و سیاسی منطقه به مدت 50 سال که به عنوان اصل “یک کشور، دو سیستم” شناخته می‌شود، به چین بازگردانده شد.

به نقل از نیک چان (Nick Chan)، عضو کنگره ملی خلق چین و وکیل دارایی‌های دیجیتال، تا زمانی که هیچ نقضی از “خط اصلی، برای تهدید نکردن ثبات مالی در چین” وجود نداشته باشد، شهر آزاد است تا پیگیری‌های خود را انجام دهد.

در 20 فوریه (1 اسفند)، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ یک برنامه مجوز کریپتو جدید را تشریح کرد که پیشنهاد می‌کرد که همه صرافی‌های متمرکزی که در منطقه فعالیت می‌کنند، باید از رگولاتور مجوز بگیرند.

همچنین پیشنهاد داد تا معامله‌گران خرد به پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال دارای مجوز دسترسی داشته باشند و گفت که بازخورد عمومی نشان می‌دهد که ممانعت از دسترسی به بازارهای کریپتو ممکن است هنگ کنگ‌ را به معامله در پلتفرم‌های غیرقانونی خارج از کشور سوق دهد.

فشار نظارتی جدید بسیاری از مشاغل ارزهای دیجیتال را به دنبال توسعه در شهر ترغیب کرده است. اخیراً صرافی هیوبی گلوبال (Huobi Global) اعلام کرد که به دنبال مجوز محلی است و قصد دارد یک صرافی جدید فقط در هنگ کنگ با تمرکز بر افراد نهادی و با ارزش خالص افتتاح کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array