به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پنجمین نهنگ بزرگ بیت کوین (BTC) که “37X” نیز نامیده می‌شود، برای اولین بار از سال 2019، بیش از 6 میلیارد دلار بیت کوین را به سه آدرس جدید منتقل کرده است. این نهنگ بیت کوین تقریباً کل موجودی 94500 واحدی خود به ارزش 6.05 میلیارد دلار را روز 23 مارس (4 فروردین) انتقال داده و طبق پست روز 25 مارس (6 فروردین) آرکام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، تنها 1.4 واحد بیت‌کوین (BTC) در آدرس اولیه باقی مانده است. به گفته این پلتفرم، این مقدار بیت کوین طی سه تراکنش به ارزش 5.03 میلیارد دلار، 561.46 میلیون دلار و 488.40 میلیون دلار جابجا شده است.

نقل و انتقالات در پنجمین آدرس بزرگ بیت کوین (BTC)
نقل و انتقالات در پنجمین آدرس بزرگ بیت کوین (BTC). منبع: Arkham

این جابجایی‌ها همزمان با افزایش علاقه سازمانی به بیت‌کوین و در آستانه هاوینگ بعدی رخ داد که قرار است اواخر آوریل، پاداش‌ صدور بلوک را به نصف کاهش ‌دهد.

افزایش تقاضای بیت کوین و پتانسیل تداوم روند رشد

یکی از بنیانگذاران صرافی غیرمتمرکز D8X و مدیر اجرایی سابق UBS در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: علیرغم اینکه قیمت بیت‌کوین قبل از هاوینگ برای اولین بار در تاریخ به بالای 70 هزار دلار رسید، اما کاهش عرضه بی‌سابقه هنوز به طور کامل تاثیر خود را بر قیمت نگذاشته است.

علاوه بر مورد قبلی، دو روز قبل از اینکه بیت‌کوین سطح روانی 70000 دلار را پس از 10 روز، بار دیگر در تاریخ 25 مارس پس بگیرد، بیش از 6 میلیارد دلار بیت‌کوین دیگر در شبکه منتقل شد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران انباشت بیت کوین خارج از صرافی‌ها را دوباره از سر گرفته‌اند، موجودی بیت‌کوین در کوین بیس به مرز 344856 واحد رسید که کمترین رقم ثبت شده طی 9 سال گذشته بود.

جهش ناشی از افزایش سطح تقاضای سازمانی در نتیجه راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده قیمت بیت‌کوین را اکنون به مرز 70389 دلار رسانده است که بیش از 14درصد افزایش در یک هفته گذشته را نشان می‌دهد. تحلیلگران انتظار دارند این روند تا زمان هاوینگ ادامه یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array