به گزارش ایران دکونومی،برنارد آرنو کارآفرین سرشناس فرانسوی است که در سال ۱۹۴۹ به دنیا آمده است و به علت فعالیتش در حوزه مد به شهرت جهانی رسیده است.

او مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی LVMH می‌باشد.

ارزش بازار LVMH در روز جمعه به ۳۸۸.۸ میلیارد دلار رسید، در حالی‌که ارزش بازار تسلا به ۵۹۶.۱۴ رسید.

برنارد آرنو، بازرگان، کارآفرین، سرمایه گذار و کولکسیونر آثار هنری ست. او در سال ۱۹۴۹ در فرانسه به دنیا آمد. پدرش کارخانه دار و مالک یک شرکت ساخت و سازی بود. آرنو دوران مدرسه را همانند بقیه مردم در یکی از شهرهای فرانسه طی کرد، سپس وارد دانشگاه شد و به سرعت تحصیلاتش را ادامه داد و در ۲۲ سالگی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل گردید.

او پس از پایان تحصیلات، در سال ۱۹۷۱ به عنوان یک مهندس عمران به شرکت پدرش پیوست. آرنو به مرور زمان امور کاری شرکت پدر را به دست گرفت و توانست او را متقاعد کند که به سمت سرمایه گذاری در معاملات ملکی روی بیاورد و از ساخت و ساز دست بکشد.

شرکت جدید با تغییر نام به فعالیت در حوزه اداره اقامتگاه های مسافرتی، با امکانات خاص وارد گردید. برنارد در سال ۱۹۷۹ جانشین پدرش در جایگاه ریاست شرکت شد. او که حالا با گسترش کسب و کار پدر در زمینه معاملات املاک توانسته بود به ثروت زیادی دست پیدا کند، حالا تصمیم گرفته بود به سرمایه گذاری در حوزه های دیگر روی بیاورد. آرنو تصمیم گرفت که صنعت پوشاک و کالاهای مصرفی لوکس را دگرگون کند. پس با مبلغ بسیار کمی صاحب یک کارخانه ورشکسته شد و بعد هم آن را به سرعت گسترش داد. این شرکت، شرکت فرانسیه آگاش بود که دیور هم در زیرمجموعه آن قرار داشت. 

خیلی زود، وقتی که آرنو تنها ۳۸ سال داشت و حالا یک میلیونر بود، تصمیم گرفت با یک سرمایه گذاری کلان، بخشی از شرکت لویی ویتون را خریداری کند و با ادغام آن با شرکت دیور، شرکت لویی ویتون موت هنسی را تاسیس نماید.

تصمیمات بزرگ، حمایت از برندهای نوظهور و دارای پتاسیل، و جسارت بالای آرنو باعث شد شرکت رفته رفته به سوددهی های بالایی برسد. به این ترتیب، برنارد آرنو را میتوان موسس، رئیس و مدیر عامل شرکت لویی ویتون موت هنسی (LVMH) دانست که بزرگترین شرکت کالای لوکس در جهان می باشد. این شرکت در حال حاضر ۵۶ هزار نفر را به استخدام خود درآورده که از این میان ۴۰ درصد از کارمندان در فرانسه مشغول به کارند.

شرکت لویی ویتون موت هنسی در ۱۵۰۰ فروشگاه معتبر جهان فعالیت داشته و از همین رو بازار وسیعی را برای عرضه محصولاتش، در اختیار دارد. ارزش مجموع دارایی های برنارد آرنو در سال ۲۰۲۳ معادل ۲۱۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده و مجله فوربز او را یکی از پولدارترین چهره ها در جهان معرفی کرده است.

خانواده او هم جزء ثروتمندترین خانواده ها در جهان هستند. آرنو معتقد است که اگر یک شرکت میخواهد در سطح بالایی از خلاقیت عمل کند، باید مدیرانی داشته باشد که به هنر بسیار علاقمندند، به این شکل آنها می توانند هنرمندانشان را درک کنند. اگرچه او هیچوقت به محدود کردن خلاقیت طراحانش اعتقاد نداشته ولی همواره بر انضباط مالی در خرید، بازاریابی و فروش محصولات شرکتش تاکید کرده است. 

برنارد آرنو صاحب بیش از هفتاد برند لوکس شناخته شده در سطح جهانی است، از جمله:لویی ویتون، کریستین دیور،دوم پِرینیون، هِنِسی، ژیوانشی، بولگار، فِندی، سِفورا و مارک جیکوبز است.

املاک و خانه برناردآرنو

برنارد آرنو دارای املاک و مستغلات زیادی به ویژه در فرانسه و آمریکاست. او یک خانه بسیار زیبا در پاریس فرانسه دارد که ساخت و تکمیل آن تقریبا ۱۰ سال برایش زمان برد. این خانه دارای باغ های وسیع و استخری بسیار بزرگ است و داری ۱۲ اتاق خواب، ۱۲ سرویس بهداشتی، کتابخانه، اتاق غذاخوری، و اتاق رقص می باشد. گفته میشود ارزش این خانه معادل ۲۰۰ میلیون دلار است.

او همچنین صاحب ۵ خانه در بورلی هیلز آمریکاست که هم برای امور تجاری و هم برای استفاده شخصی کاربرد دارد.

برنارد آرنو صاحب خانه، باغ، کارخانه و زمین های شخصی بسیار دیگری در سراسر جهان است. از آنجایی که او به خلوت و مسائل شخصی زندگی خود بسیار اهمیت می دهد، تصاویر زیادی از درون این باغ ها و منازل در دسترس نیست.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array