به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اطلاعات جدید پلتفرم ردیاب نهنگ ویل الرت (Whale Alert)، بیش از 2.3 میلیارد دلار بیت کوین (BTC) از صرافی‌های متمرکز به سمت کیف پول‌های ناشناس رمزارزی منتقل شده است. جابجایی این حجم عظیم از بیت کوین طی پنج تراکنش، نوسانات و فعالیت‌های زیاد در بازار ارزهای دیجیتال را به نمایش می‌گذارد.

طبق داده‌های منتشر شده، در کوچکترین تراکنش، 4799 بیت‌کوین و در چهار تراکنش دیگر بین 7452 واحد تا بیش از 8100 واحد بیت کوین منتقل شده است. بزرگترین تراکنش انجام گرفته در این بازه، شاهد خروج 8734 بیت کوین به ارزش 560821374 دلار از کوین بیس بوده است. چنین برداشت‌هایی از یک صرافی بزرگ مانند کوین بیس می‌تواند پیامدهایی برای درک پویایی بازار و استراتژی‌های سرمایه‌گذاران داشته باشد.

علی مارتینز، تریدر و تحلیلگر برجسته بازار ارزهای دیجیتال، در این خصوص گفته است در طول یکی دو روز گذشته، آدرس‌های ناشناس بیش از 25000 بیت کوین به ارزش تقریبی 1.6 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند که بزرگترین میزان ورودی سرمایه به کیف پول‌های رمزارزی از ابتدای سال 2024 تا به امروز است. این روند نشان‌دهنده علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران به انباشت بیت‌کوین در میان نوسانات شدید بازار است.

بازگشت کیف پول‌های قدیمی بیت کوین

شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال کریپتو کوانت (CryptoQuant)، از مبادله میزان قابل توجهی بیت کوین در میان دارندگان بلندمدت، به ویژه در کیف پول‌های سه تا پنج ساله خبر داده است. طبق گزارش این شرکت، تقریباً 90 هزار بیت کوین در این دوره منتقل شده است که نشان دهنده تغییراتی قابل توجه در استراتژی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است. تحلیلگران با اشاره به این فعالیت‌ها و با درنظر گرفتن چشم انداز بازار و همزمانی آنها با اوج قیمت بیت‌کوین، نسبت به اصلاحات احتمالی قیمت در آینده هشدار می‌دهند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

لازم به ذکر است که پس از سقوط 5.29 درصدی روز جمعه و کاهش قیمت بیت‌کوین از 66490 دلار به 62975 دلار، این دارایی در مسیر بهبود قرار گرفته و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 65130 دلار معامله می‌شود که کمتر از یک درصد افزایش قیمت نسبت به 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array