به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  روز چهارشنبه فدرال رزرو در آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) اعلام کرد که برای سومین دوره متوالی نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 5.25 تا 5.50 درصد نگه می‌دارد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این اقدام چرخه افزایش نرخ بهره توسط این بانک مرکزی را به پایان می‌رساند و زمینه را برای کاهش نرخ‌ها در سال پیش‌رو فراهم می‌سازد.

فدرال رزرو از ماه مارس 2022 تاکنون 11 بار نرخ بهره را افزایش داده است که بیشترین افزایش از اوایل دهه 1980 تاکنون است. این افزایش نرخ‌بهره باعث شد هزینه‌های استقراض مصرف‌کننده افزایش یابد. با توجه به کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره در هر ماه، انتظار می‌رود در سال 2024 برای رسیدن به نرخ بهره 4.6 درصدی، طی سه مرتبه کاهش نرخ بهره را داشته باشیم.

جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از این جلسه تشکیل شد گفت:

«اقتصاد آمریکا با سرعتی بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت بهبود یافته است و پیش‌بینی اعضای کمیته از نرخ رشد اقتصادی در سال جاری نسبت به ماه سپتامبر مثبت‌تر است.»

واکنش بازار کریپتو به ثابت ماندن نرخ بهره

پس از اعلام پیش‌بینی کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افت شاخص دلار، دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها واکنش مثبتی به این خبر نشان دادند. برای مثال بیت کوین بار دیگر قلمروی 43 هزار دلاری را فتح کرد و سایر رمزارزهای بزرگ بازار بین 9 تا 17 درصد رشد روزانه را تجربه کردند.

نمودار بیت کوین بعد از خبر نرخ بهره ثابت

این رالی بازار کریپتو را دربرگرفت و منجر شد بسیاری از آلتکوین‌ها زیان‌های یکی دور روز گذشته خود را تاحدودی جبران کنند. هرچند این روند صعودی در برخی از این دارایی‌ها اکنون به روند اصلاحی تبدیل شده است و بیت کوین با قیمت 42 هزار و 930 دلار ترید می‌شود. اتریوم به محدوده 2273 دلار رسیده و سولانا نیز در حدود 71.62 دلار در نوسان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cnbc و coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array