به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام امروز (چهارشنبه، ۹ اسفند) پستی در کانال رسمی خود منتشر کرد که در آن گفته شده بود که این پیام‌رسان از ابتدای ماه آینده (مارس، ۱۱ اسفند) درآمد تبلیغات را با کاربران خود به اشتراک خواهد گذاشت.

در این پیام اعلام شده که در ماه مارس، پلتفرم تبلیغات تلگرام به طور رسمی در نزدیک به صد کشور جدید باز خواهد شد. سهم صاحبان کانال از درآمد حاصل از تبلیغات ۵۰ درصد خواهد بود که قرار است تمامی تراکنش‌ها (پرداخت‌ها و برداشت‌ها) از طریق بلاکچین تون (TON) یعنی شبکه‌ای که توسط شرکت مادر تلگرام ایجاد شده، انجام شود.

در پی انتشار این خبر، قیمت توکن بومی شبکه TON با افزایش تقریباً 40 درصدی به بیش از 2.92 دلار رسید، که البته در حال حاضر با اصلاحی جزئی، با قیمت 2.66 دلار در حال معامله شدن است.

تلگرام به درخواست CoinDesk برای اظهار نظر در کانال رسمی خود پاسخی نداد؛ البته تلگرام پیش از این هم اعلام کرده بود که تصمیم دارد درآمد خود را با صاحبان کانال‌های خاص به اشتراک بگذارد.

شایان ذکر است که تعداد کاربر ماهانه تلگرام در جولای ۲۰۲۳ (تیر-مرداد ۱۴۰۲) به 800 میلیون نفر رسیده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: CoinDesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array