به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «یورو نیوز» گزارش داد که هزاران خودروی لوکس گروه خودروسازی فولکس واگن توسط گمرک ایالات متحده به دلیل نقض قوانین کار اجباری توقیف شده‌اند.

چندین هزار خودروی آئودی و حدود 1000 پورشه و همچنین چند صد دستگاه بنتلی در بنادر آمریکا و پس از کشف قطعه‌ای در خودروها که ظاهراً از طریق کار اجباری در منطقه خودمختار «سین کیانگ اویغور» در غرب چین ساخته شده بود، توقیف شدند.

برندهای خودروهای لوکس توقیف شده، تحت مالکیت مشترک گروه فولکس واگن هستند. این خودروساز آلمانی در واکنش به این موضوع اعلام کرد که تصمیم گرفته است، قطعات الکترونیکی مشکوک به نقض قانون کار را تعویض کند. البته به دلیل تعداد خودروهای درگیر، این روند ممکن است تا پایان ماه مارس 2024 طول بکشد.

طبق قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور (UFLPA)، واردات از منطقه سین کیانگ به دلیل این فرض که با کار اجباری انجام شده است، به آمریکا ممنوع است.

این اولین بار نیست که این سازنده خودرو با ادعای بیگاری در چین مرتبط می‌شود. فولکس واگن در «ارومچی» پایتخت سین کیانگ، تأسیساتی دارد که مدافعان حقوق بشر در مورد کار اجباری در این نقاط هشدارهایی داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این خودروساز مدعی شده است که از منشاء قطعات آگاه نبوده، زیرا آنها توسط یک واسطه و به‌طور غیرمستقیم تامین شده‌اند.

فولکس واگن در تلاش است کاهش فروش خود در چین را با افزایش حضور خود در ایالات متحده، متعادل کند.

منبع: euronews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array