به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تصمیم فدرال رزرو مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره و پیش‌بینی افزایش احتمالی مجدد نرخ بهره در اواخر سال جاری، پیامدهای مهمی برای بازارهای مالی از جمله بیت کوین به همراه داشت. از آنجایی که بانک مرکزی ایالات متحده به وضعیت اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار و کاهش آهسته‌تر تورم واکنش نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران به دقت تأثیر این رویداد بر طبقات مختلف دارایی، از جمله بیت‌کوین را رصد می‌کنند.

با وجود عدم قطعیتی که در مورد نرخ بهره وجود دارد، این سوال مهم را مطرح می‌کنند که آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین هست یا خیر.

در ادامه این متن به بررسی حرکات بالقوه قیمت بیت‌کوین با توجه به تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره خواهیم پرداخت.

ثابت نگهداشتن نرخ بهره و پیش‌بینی افزایش آن در آینده نزدیک

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) در آخرین نشست خود از افزایش نرخ بهره در این ماه خودداری کرد و با این تصمیم روند 10 ماهه افزایش متوالی آن را شکست. هرچند پیش‌بینی این کمیته حاکی از آن است که ممکن است قبل از پایان سال شاهد دو افزایش دیگر در نرخ بهره باشیم.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو در سخنان خود، بر نیاز به ارزیابی تاثیرات اقدامات سختگیرانه قبلی و مبارزه مستمر علیه تورم تأکید کرد. پس از اعلام این تصمیم، بازارهای مالی در ابتدا با فشار بر ارزش سهام نسبت به آن واکنش نشان داد، اما به دلیل اظهارات خوش‌بینانه در مورد تورم، این بازار جایگاه خود را به دست آورد. پس از آن بازار ارزهای دیجیتال با افزایش فشار فروش ملموسی مواجه شد که در نهایت منجر به سقوط بیت کوین و ورود آن به کانال 24 هزار دلار بعد از سه ماه شد.

این وقفه‌ای که در روند افزایش نرخ بهره ایجاد شده و بر ادامه سیاست‌های انقباضی تاکید دارد (hawkish pause)، به کمیته بازار آزاد فدرال اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را قبل از تعیین سیاست پولی آینده خود جمع‌آوری کند.

نمودار نقطه‌ای، انتظار افزایش متوسط 5.6 درصدی نرخ وجوه را تا پایان سال 2023 نشان می‌دهد که حاکی از دو افزایش دیگر در سال جاری است. نشست بعدی فدرال رزرو قرار است در روزهای 25 و 26 جولای (3 و 4 مرداد) برگزار شود،؛ گزارش‌های اقتصادی بیشتر نقش مهمی در تصمیمات آتی این بانک مرکزی درخصوص سیاست‌های پولی خواهد داشت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

توقف افزایش نرخ بهره و قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی بیت کوین؛ منبع: کوین مارکت کپ

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 24975 دلار معامله می‌شود و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته حدود 15.117 میلیارد دلار بوده است. این اولین بار است که قیمت بیت کوین طی سه ماه گذشته به زیر کانال 25 هزار دلار سقوط می‌کند. تشکیل یک کندل نزولی روزانه زمینه تداوم این روند کاهشی را فراهم می‌کند، ولی خریداران امیدوارند حمایت موجود در 24350 دلار بتواند مانع از پیش روی خرس‌ها شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array