به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تحلیلگر محصولات اپل مینگ‌چی کو، با انتشار یادداشتی جدید درباره آینده پیش‌‌روی هدست‌های واقعیت ترکیبی Vision Pro اظهار نظر کرده است.
به گفته کو، به‌نظر می‌رسد عرضه و فروش این هدست در سال اول انتشار کمتر از انتظار بازار باشد. همچنین او زیاد امیدی ندارد که نسخه ارزان‌قیمت و اقتصادی Vision Pro در سال بعد عرضه شود.

چه مسیری در انتظار Vision Pro خواهد بود؟

مینگ‌چی کو در یادداشت خود به چهار مورد متفاوت پرداخته و شرایط پیش‌روی هدست حدوداً 4 هزار دلاری Vision Pro را پیش از عرضه به بازار در اوایل سال 2024، یعنی کمتر از 4 ماه دیگر تحلیل کرده است.

  • کاهش میزان تولید

در ابتدا، به پیش‌بینی کو بیشترین ظرفیت تولید هدست Vision Pro در سال آینده عددی میان 400 تا 600 هزار دلار خواهد بود. او باور دارد که این آمار از انتظار بازار به میزان 1 میلیون دستگاه کمتر است. با این وجود، این اولین باری نیست که به این مسئله تولیدی در کمپانی اپل پرداخته می‌شود.
مدتی پیش خبرها حاکی از آن بود که به دلیل پیچیدگی ساختاری و دشواری تأمین قطعات هدست‌ واقعیت افزوده Vision Pro، هدف تولید و عرضه این هدست در سال 2024 از 1 میلیون دستگاه به 400 هزار دستگاه کاهش یافته است.

Vision Pro
  • هدست اقتصادی Vision Lite

در مورد ساخت و عرضه نسخه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه هدست 3499 دلاری Vision Pro، کو باور دارد که کمپانی اپل تا اطلاع ثانوی این پروژه را لغو کرده است.

او در یادداشت خود نوشته: “کمپانی اپل به احتمال بسیار زیادی برنامه‌ای برای تولید و عرضه نسخه اقتصادی هدست Vision Pro در سال 2025 ندارد. تنها راه موجود برای رسیدن به این هدف، کاهش چشمگیر هزینه خریداری کردن این دستگاه است. تا زمانی که اپل قیمت این هدست را به میزان قابل‌توجهی کاهش ندهد، رشد قابل‌توجه محموله‌های پیش‌بینی‌شده این دستگاه ممکن است محقق نشود.”

  • هدست Vision Pro 2

مینگ‌چی کو در یادداشت تحلیلی خودش حتی درباره نسخه بعدی هدست واقعیت افزوده Vision Pro هم صحبت کرده است! به گفته او، در بهترین حالت این نسخه پیشرفته‌تر تا اواخر سال 2027 عرضه خواهد شد.
به معنای دیگر، احتمالاً سیستم سخت‌افزاری رونمایی شده در رویداد WWDC امسال اپل، تنها نسخه موجود از این هدست تا چند سال آینده خواهد بود.

  • تلاش اپل برای جذب مخاطبین و بازار هدف

آخرین مورد یادداشت تحلیلی کو، به مسیر سخت کمپانی اپل برای جلب توجه بازار می‌باشد. به گفته او، “ممکن است هدست Vision Pro مسیر سخت و طولانی‌ای را برای طی کردن در پیش داشته باشد”. بسیاری از کارشناسان معتقدند که درست مانند زمان عرضه و رونمایی از اولین آیفون جهان توسط استیو جابز، هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز قرار است نبض بازار را به‌دست بگیرد.
اما کو باور دارد این هدست نسبت به اولین آیفون زمان بیشتری برای ستاره شدن در پیش دارد. اما براساس گزارشات اخیر، تعداد دانلودهای کیت توسعه نرم‌افزاری سیستم‌عامل VisionOS (سیستم‌عامل اختصاصی این هدست)، فراتر از انتظارات بوده است.

این هدست از بهار سال 2024 ابتدا در بازارهای پرفروش آمریکا و به‌مرور در دیگر نقاط عرضه خواهد شد. کاربران پس از تعیین وقت قبلی، باید برای امتحان کردن این هدست و شخصی‌سازی‌های مربوطه به فروشگاه‌های حضوری اپل استور مراجعه کنند.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array