به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روند نزولی فعلی که بر نمودارهای دوج کوین (DOGE) غالب شده است، با استفاده از مقاومت خط روند نزولی قابل ردیابی است. این کاهش قیمت را می‌توان تا حد زیادی به عدم قطعیت گسترده پیرامون تصویب ETFهای بیت کوین نسبت داد. در این دوره، دوج کوین (DOGE) افت قابل توجه 24 درصدی را تجربه کرد و از آخرین سقف قیمت خود در حدود 0.107 دلار به قیمت فعلی 0.80 دلار کاهش یافت. بررسی نمودار روزانه این رمزارز نشان می‌دهد که این کاهش به الگویی تبدیل شده است که می‌تواند بیانگر احتمال افت بیشتر قیمت باشد.

با تجزیه و تحلیل نمودار روزانه، می‌بینیم که قیمت دوج کوین (DOGE) علیرغم شرایط حاکم بر بازار به دو خط روند اصلی پایبند است. اولی یک خط روند نزولی است که فاز اصلاح فعلی را با یک مقاومت دینامیکی ترسیم می‌کند. دومی نیز حمایت خط گردن در الگوی سروشانه معکوس است. این الگو که معمولاً در قله‌های بازار مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده معکوس شدن قریب‌الوقوع روند حرکت و کاهش احتمالی طولانی‌مدت ارزش یک دارایی است.

نمودار دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین؛ منبع: TradingView

اصلاح قیمت DOGE تا سطح فیبوناچی اصلاحی 61.8 ضعف نسبی خریداران و قدرت بیشتر فروشندگان را تایید می‌کند. بنابراین، اگر احساسات عمومی بازار در همین بلاتکلیفی باقی بماند، ممکن است دوج کوین (DOGE) شاهد انحراف نزولی از این خطوط روند باشد. چنین شکستی احتمالاً فشار فروش را تقویت کرده و به طور بالقوه منجر به کاهش 24 درصدی ارزش این میم کوین از سطوح فعلی و رسیدن به یک سطح حمایت حیاتی در حدود 0.058 دلار شود.

در مقابل، اگر راه‌اندازی ETF بیت کوین در نهایت تأثیر مثبت خود را بر بازار و قیمت بیت کوین داشته باشد، بازار آلتکوین‌ها، از جمله دوج کوین نیز از این روند سود خواهد برد. این سناریو می‌تواند منجر به شکست مقاومت خط روند شده و سناریوی نزولی فوق را باطل کند. در این مورد، ارزش DOGE به طور بالقوه می‌تواند حدود 35٪ افزایش یافته و به حدود 0.11 دلار برسد.

اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار قیمت دوج کوین (DOGE)

معیار جهانی جریان‌های ورودی/خروجی پول (GIOM) چشم‌انداز مثبت‌تری برای رمزارز دوج کوین ارائه می‌دهد. در حال حاضر، 55.68٪ از هولدرهای این میم‌کوین در سود هستند، در حالی که 38.81٪ “متحمل زیان شده‌اند. این توزیع نشان‌دهنده پایگاه نسبتاً پایدار سرمایه‌گذاران است که می‌تواند از روند صعودی قیمت در آینده حمایت کند. با این حال، سقوط احتمالی به دنبال تاثیرات الگوی سر و شانه معکوس می‌تواند نیمی از این آدرس‌ها را به مرحله زیان برساند و احتمال وقوع یک موج فروش وحشتناک را افزایش دهد.

از طرفی، شاخص مقاوت نسبی (RSI) اکنون زیر سطح 50% است که نشان دهنده تسلط فروشندگان بر بازار است. نوسان قیمت در محدوده باریک میان میانگین متحرک نمایی (EMA) 50 روزه و 200 روزه، نشان دهنده احساسات نوسانی در بازار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array