به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد یکی از پرتکرارترین و پردرخواست‌ترین قابلیت‌های پلتفرم Threads در دست توسعه می‌باشد: پیام‌های خصوصی.

با اینکه این شبکه اجتماعی نوپا توانسته در کمتر از یک‌سال به رکورد خارق‌العاده 130 میلیون کاربر فعال جهانی دست یابد؛ اما هنوز جای خالی یک قابلیت کاربری و محبوب کاربران در آن حس می‌شود. از اولین روزی که Threads در تابستان سال 2023 آغازبه‌کار کرد؛ کاربران مکرراً خواستار آن بودند که قابلیت پیام‌های خصوصی توسط کمپانی متا به این اپلیکیشن افزوده شود.
خبر خوش اینجاست که کاربرانی که در جستجوی این قابلیت هستند؛ احتمالاً به‌زودی راه جدیدی برای ارسال پیام در این پلتفرم را دریافت خواهند کرد.

Threads

سازوکار پیام‌های خصوصی در Threads چگونه است؟

براساس گزارشات اخیر، کمپانی متا در حال توسعه دادن قابلیت‌های پیام‌رسانی جدیدی است که ر محور صندوق پیام‌های ورودی اینستاگرام کار می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق پلتفرم Threads پیام‌های جدیدی را ایجاد کرده و ارسال کنند!
برخی کاربران این پلتفرم گزارش داده‌اند که به‌جای گزینه “mention”، حالا شاهد ظهور گزینه جدیدی به‌نام “message” در بخش بالایی پروفایل خود هستند. به تأییدیه سخنگوی رسمی متا، این کمپانی در حال آغاز روند آزمایشی “ارسال پیام به‌صورت یکپارچه و مستقیم از Threads به اینستاگرام” می‌باشد.

البته شایان ذکر است که خودِ اپلیکیشن Threads هنوز صندوق پیام‌های ورودی (Inbox) اختصاصی خود را ندارد و مشخص نیست که آیا هرگز چنین قابلیتی برای آن ساخته خواهد شد یا خیر.
رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام، آدام موسری بارها به این نکته اشاره کرده که تمایلی به ساختن یک صندوق پیام جداگانه برای Threads را ندارد اما ترجیح می‌دهد “صندوق پیام‌های ورودی اینستاگرام را در محیط این پلتفرم متن‌محور به‌کار بگیرد”. سخنگوی متا در ادامه تأکید کرد که این روند آزمایشی برای اضافه کردن دایرکت‌ (DMs) اینستاگرام به Threads نیست.

اما حتی با این وجود که این قابلیت به‌صورت کامل در چارچوب دایرکت‌های اینستاگرام نمی‌گنجد و به‌نوعی فقط یک راه ارتباطی میان این دو برنامه است؛ همین قابلیت ساده ارسال پیام از طریق اپلیکیشن Threads بدون اینکه نیازی به ترک کردن آن باشد یک پیشرفت خوب به‌حساب می‌آید.
اما به‌نظر می‌رسد برای چک کردن و یا پاسخ دادن به این پیام‌ها، کاربران درنهایت مجبور به ترک Threads و باز کردن اینستاگرام هستند. هنوز مشخص نیست که متا تا چه میزانی برای توسعه این قابلیت برنامه‌ریزی کرده است.

با اینکه شاید چنین راهکار عجیبی کمی “غیرضروری” به‌نظر برسد؛ اما موسری به این نکته اشاره کرده که ساختن دو نسخه متفاوت از یک صندوق پیام واحد می‌تواند باعث سردرگمی و گیج شدن کاربران شود و نتیجه موردنظر متا برای راحتی دسترسی و پیام‌رسانی یکپارچه را به‌وجود نیاورد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array