به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم تیک‌تاک با حمایت کمپانی مادر خود ByteDance به فکر توسعه قابلیت‌های پیام‌رسانی خود است. با اینکه قابلیت ارسال پیام به مخاطبان در این پلتفرم وجود دارد؛ اما در واقع هیچ‌کس به تیک‌تاک به‌عنوان یک اپلیکیشن “پیام‌رسان” فکر نمی‌کند.

درحالی‌که خودِ کمپانی تیک‌تاک به فکر تغییر این اوضاع و گسترش خدمات پیام‌رسانی این پلتفرم است؛ کمپانی مادر آن، یعنی ByteDance درحال استخدام نیروهای جدیدی برای تیم “TikTok Social” می‌باشد.
به‌نظر می‌رسد هدف از ایجاد این تیم، تبدیل کردن پلتفرم تیک‌تاک به سیستم پیام‌رسانی بسیار قدرتمندتری نسبت به گذشته باشد.

پیام

تیک‌تاک، اپلیکیشنی همه‌جانبه

آگهی‌های استخدامی کمپانی ByteDance که اولین بار توسط رسانه Axios مشاهده شده بودند؛ بسیار گنگ و مبهم هستند اما به‌صورت کلی هدف و مقصود نهایی این غول تکنولوژی چینی را انتقال می‌دهند.
در این آگهی‌های شغلی به “گسترش خدمات پیام‌رسانی از طریق تیک‌تاک”، “تسهیل و بهبود روابط میان کاربران از طریق بخش ارتباط ارسال پیغام کوتاه”، “ایجاد بستری مناسب برای انتقال و ارسال پیام‌ها” و غیره اشاره شده است.

در نهایت، به‌نظر می‌رسد درحالی‌که دیگر اپلیکیشن‌ها درحال پیروی از مسیر تیک‌تاک و تقلید از ویدیوهای کوتاه و اعتیادآور، ابزار تولید محتوا و الگورتیم‌های جادویی این شبکه اجتماعی هستند؛ تیک‌تاک تصمیم گرفته خدمات پیام‌رسانی همین اپلیکیشن‌ها را به لیست قابلیت‌های خود بیفزاید.

تیک تاک

ارسال پیام در تیک‌تاک فقط آغاز راه است!

درحال‌حاضر تیک‌تاک در مسیر توسعه خدمات خود در بسیاری از زمینه‌های مختلف است. از ایجاد بخش تخصصی موسیقی، پادکست‌های سرگرم‌کننده و خرید آنلاین گرفته تا افزودن امکان ارسال پست‌های کوتاه و توسعه قابلیت‌های پیام‌رسانی؛ این پلتفرم چینی برای استفاده حداکثری از انبوه کاربران فعال تمام تلاش خود را خواهد کرد.

این کمپانی اخیراً مبلغ هنگفتی را در کشورهای بخش جنوب‌شرقی آسیا سرمایه‌گذاری کرده بود. کمپانی تیک‌تاک چند ماه پیش اعلام کرده بود که قصد دارد اقدامات تجارت الکترونیک خود را از نواحی آسیا و بریتانیا به ایالات متحده آمریکا برساند. بخش فروشگاه اینترنتی این مجموعه مستقیماً از طریق اپلیکیشن تیک‌تاک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین مدتی پیش اعلام شده بود که کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار می‌توانند با شرکت در چالش TikTok Creative Challenge و تولید ویدیوهای تبلیغاتی برای برندهای منتخب، به ازای میزان عملکرد خود کسب درآمد کنند.

یکی از آپدیت‌های جذاب و کاربردی تیک‌تاک برای کاربران، امکان استفاده از رمزعبور بیومتریک است. براساس گزارشات، به‌زودی دارندگان دستگاه‌های با سیستم عامل IOS می‌توانند به کمک رمزعبور بیومتریک (اثر انگشت – تشخیص چهره) وارد حساب کاربری خود در این اپلیکیشن شوند.

شایان ذکر است که با توجه به همه اقدامات تیک‌تاک برای گسترش خدمات و جلب رضایت کاربران، این شبکه اجتماعی از دیروز رسماً وارد لیست نظارتی اتحادیه اروپا شده و ملزم به پیروی از قوانین لایحه Digital Markets Act می‌باشد. همچنین اخیراً شهر نیویورک نیز با تدوین قوانینی فوری دسترسی به اپلیکیشن تیک‌تاک را در دستگاه‌های هوشمند متعلق به دولت آمریکا، مسدود کرده است. مدت‌هاست که شنیده‌ها حاکی از سوءاستفاده دولت کشور چین از اپلیکیشن تیک‌تاک به قصد جاسوسی و به‌خطر انداختن امنیت ملی آمریکا هستند. با اینکه این شایعات هنوز رسماً اثبات نشده‌؛ اما باز هم تیک‌تاک و مالک چینی آن کمپانی ByteDance توسط آمریکا در فشار هستند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array