به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی تیک‌تاک ممکن است به‌زودی و تا ماه آینده میلادی اولین فروشگاه اینترنتی خود را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند.

بخش فروشگاهی این کمپانی مستقیماً در اپلیکیشن تیک‌تاک قرار خواهد داشت و شامل محصولات خودِ این مجموعه خواهد بود. تأمین‌کنندگان این محصولات کارخانه‌های واقع در کشور چین هستند و به همین ترتیب تیک‌تاک می‌تواند با برندها و کمپانی‌هایی مانند آمازون، Shein، Temu و دیگر پلتفرم‌های بزرگ تجارت الکترونیک وارد رقابت شود.

بر اساس گزارشات به‌دست آمده، فروشگاه اینترنتی تیک‌تاک محلی برای فروش محصولاتی مانند اسباب‌بازی و وسایل آشپزخانه و دیگر اسباب کاربردی خواهد بود. این فروشگاه آنلاین یک بخش اختصاصی در اپلیکیشن تیک‌تاک به خود اختصاص خواهد داد و همچنین بخشی در این فروشگاه تعبیه شده که فروشندگان متفرقه می‌توانند با پرداخت کمیسیون به تیک‌تاک، محصولات خود را در این پلتفرم به فروش برسانند.

کمپانی تیک‌تاک هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک تیک‌تاک در آسیا، بریتانیا و سپس آمریکا

هفته گذشته این کمپانی اعلام کرده بود که درحال آزمایش پروسه خرید و فروش آنلاین در بریتانیاست. در این پروژه جدید، محصولات توسط یک کمپانی واقع در سنگاپور (که مالکیت آن به تیک‌تاک تعلق دارد) فروخته شده و سپس به بریتانیا ارسال می‌شوند.
کمپانی تیک‌تاک ابتدا مراحل آزمایشی این قابلیت به‌نام Trendy Beat را در آمریکا انکار کرده بود، اما مدتی بعد شواهد و اسنادی مبنی بر انجام مراحل اداری و قانونی آن در منطقه ایالات متحده آمریکا یافت شد.

اقدامات تجارت الکترونیک تیک‌تاک در آمریکا هنوز در مراحل اولیه خود هستند. این کمپانی از دسامبر سال گذشته مشغول انجام آزمون و خطا بر پروژه TikTok Shop است و هنوز توجه جدی به آن جلب نشده است. احتمالاً به همین دلیل است که کمپانی تیک‌تاک رونمایی از قابلیت Trendy Beat را در آمریکا به تعویق انداخته است.

تجارت الکترونیک این کمپانی در نواحی آسیایی به موفقیت بیشتری دست یافته است. یعنی دقیقاً محلی که بیشترین سود، بازدهی و رشد اقتصادی را تجربه کرده است. کمپانی تیک‌تاک برای رشد و گسترش بیزینس خود بر نواحی آسیای جنوبی متمرکز شده و قصد دارد تا 20 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array