به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و براساس جدیدترین اخبار وبسایت WABetaInfo، کمپانی متا قصد دارد قابلیتی مشابه AirDrop گوشی‌های آیفون و Quick Share گوشی‌های اندرویدی را به خدمات پیام‌رسان واتساپ بیفزاید.

هر کاربری که به عکس گرفتن و اشتراک این تصاویر با دوستان خود علاقه داشته باشد می‌داند که دو قابلیت مشابه AirDrop و Quick Share بسیار کاربردی هستند؛ اما محدودیت این دو قابلیت به سیستم‌عامل‌های iOS و اندرویدی کمی دردسرساز است.
به‌همین منظور، پیام‌رسان واتساپ قصد دارد قابلیت مشابهی را توسعه دهد که بدون محدودیت در هر گوشی هوشمندی قابل استفاده باشد. وبسایت WABetaInfo ادعا کرده که این قابلیت به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد فایل‌های مختلف را با افراد نزدیک خود به‌اشتراک بگذارند.

واتساپ

به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها به‌کمک واتساپ

قابلیت جدید واتساپ فعلاً در حال توسعه است و حتی هنوز به مرحله آزمایشی بتا هم نرسیده است. در نتیجه، اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه عمومی این قابلیت در دسترس نمی‌باشد، اما جزئیاتی درباره نحوه عملکرد آن منتشر شده است.

در وهله اول، احتمالاً کاربران برای فعال‌سازی این قابلیت باید گوشی‌های هوشمند خود را تکان (shake) دهند و همچنین در فاصله نزدیکی با شخص گیرنده یا فرستنده قرار داشته باشند.
شخص گیرنده هم باید برای دریافت این فایل‌ها، اپلیکیشن واتساپ خود را باز کرده و گوشی خود را تکان دهد تا بتواند درخواست ارسال شخص فرستنده را تأیید کند. با اینکه هنوز مشخص نیست فاصله کاربران باید از هم چقدر باشد، اما در قابلیت AirDrop گوشی‌های آیفون این فاصله 30 فوت (حدود 9 متر) می‌باشد و در قابلیت Quick Share اندروید، دستگاه‌ها باید به هم خیلی نزدیک باشند.

به‌نظر می‌رسد برای استفاده از این قابلیت واتساپ نیز باید گوشی‌ها به یکدیگر نزدیک باشند و هر دو کاربر ملزم به باز نگه‌داشتن صفحه People Nearby (برای ارسال/دریافت فایل‌ها) هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود قابلیت در حال توسعه واتساپ امکان ارسال فایل‌ها تا حداکثر 2 گیگابایت را پشتیبانی کند.

به گفته کمپانی متا، تمامی فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته شده از این طریق کاملاً از طریق سیستم رمزگذاری سرتاسری محافظت خواهند شد. همچنین این پلتفرم پیام‌رسان قصد دارد به‌منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران، شماره موبایل آنها را از دید افرادی که جزئی از مخاطبین‌شان نیستند، پنهان کند.

واتساپ

راه ارتباطی جدید میان اندروید و iOS؟

با توجه به اینکه جزئیات بسیار محدودی درباره این قابلیت در حال توسعه منتشر شده است؛ هنوز معلوم نیست که آیا برای استفاده از این قابلیت نیازی به روشن کردن بلوتوث هست یا خیر؛ آیا فایل‌ها مستقیماً در گالری گوشی ذخیره می‌شوند و غیره.
در حال حاضر، ارسال تصاویر از طریق پیام‌رسان واتساپ محدود به ارسال 100 عدد عکس است. باید صبر کرد و دید که این قابلیت جدید چه تغییری در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

درحالی که قابلیت AirDrop محدود به محصولات کمپانی اپل (گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای Mac) و قابلیت Quick Share محدود به محصولات سامسونگ (گوشی‌های هوشمند Galaxy، تبلت‌ها و کامپیوترها) می‌باشد؛ هنوز معلوم نیست که آیا این قابلیت جدید واتساپ اتصال میان دستگاه‌های اندرویدی و iOS را امکان‌پذیر خواهد کرد یا خیر.

چنین قابلیتی در زمان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان گوشی‌های اندروید و آیفون مفید است؛ وگرنه در غیر این صورت، استفاده QuickShare و یا AirDrop بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌باشد. کمپانی سامسونگ مدتی پیش به‌منظور یکپارچه‌سازی اکوسیستم گوشی‌های اندرویدی، قابلیت Quick Share را با Nearby Share ادغام کرده بود.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array