به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک مدیرعامل شبکه اجتماعی X با انتشار پست جدیدی از توسعه سرویس ایمیلی اختصاصی این پلتفرم خبر داده است. او اطلاعات بیشتری درباره زمان رونمایی یا نحوه دسترسی به این سرویس منتشر نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود سرویس ایمیل Xmail در بستر خود اپلیکیشن X توسعه یابد.

به‌نظر می‌رسد پس از توسعه و عرضه چت‌بات هوش مصنوعی Grok (محصولی از استارتاپ xAI) برای رقابت با چت‌بات محبوب ChatGPT (محصولی از استارتاپ OpenAI)؛ میلیاردر مشهور آمریکایی به سراغ رقابت با کمپانی گوگل رفته باشد. اخبار اخیر حاکی از آن هستند که ماسک با رونمایی از سرویس ایمیلی Xmail قصد به چالش کشیدن محبوب‌ترین سرویس ایمیلی جهان یعنی Gmail (جیمیل) را دارد!

Xmail
پست جدید ماسک درباره سرویس ایمیلی Xmail

آیا Xmail جایگزین جیمیل خواهد شد؟

تأییدیه توسعه این محصول مستقیماً توسط خود ایلان ماسک و در پاسخ به یکی از اعضای تیم مهندسی پلتفرم X منتشر شده است. یکی از مهندسین ارشد شبکه اجتماعی X با انتشار پست جدیدی در محیط این پلتفرم پرسیده بود: “چه زمانی سرویس Xmail رو می‌سازیم؟”. ماسک در پاسخ او نوشته بود: “Xmail تو راهه”.
همین مکالمه ساده در توییتر سابق باعث به‌وجود آمدن یک هیاهوی اساسی در بخش سرویس ایمیلی دنیای تکنولوژی شده است.

با توجه به دردسرهای اخیر پیش‌آمده برای کمپانی گوگل، بسیاری از کاربران X از این اخبار استقبال کرده و گفته بودند به‌محض عرضه عمومی این سرویس اکانت جیمیل خود را ترک کرده و به Xmail خواهند پیوست.

در هفته گذشته تصویری جعلی در فضای شبکه اجتماعی X منتشر شده بود که در آن ادعا شده بود کمپانی گوگل قصد “بازنشسته کردن” سرویس ایمیلی جیمیل را دارد و به‌زودی این بخش از فعالیت‌های گوگل به‌پایان خواهد رسید. در این تصویر جعلی نوشته شده بود که گوگل قصد دارد از این مرحله گذر کرده و تمرکز و توان خود را به توسعه تکنولوژی‌های نوظهور و نوپایی مانند هوش مصنوعی اختصاص دهد و به همین دلیل جیمیل به آخر راه رسیده است.

جیمیل
بیانیه جعلی توقف سرویس‌دهی سرویس جیمیل

این پست جعلی که میلیون‌ها بازدید در پلتفرم X به‌دست‌آورده بود؛ ادعا کرده که “ماجراجویی سرویس جیمیل پس از سالها خدمت‌رسانی به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، از تاریخ 1 آگوست 2024 (11 مرداد 1403) غیرفعال خواهد شد”.

همین مسئله منجر به عصبانیت میلیون‌ها کاربر جیمیل از سراسر دنیا شده بود. جیمیل محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سرویس ایمیلی در جهان است و براساس آمار سال 2024، جیمیل بیش از 1.8 میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد!
البته که این اخبار کاملاً دروغین بوده و گوگل به کاربران اطمینان‌خاطر داده که “هیچ برنامه‌ای برای متوقف کردن سرویس‌دهی جیمیل وجود ندارد”.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، حرکت اخیر ایلان ماسک برای توسعه سرویس ایمیلی Xmail را بسیار استراتژیک و برنامه‌ریزی‌شده توصیف کرده‌اند. از زمانی که او در سال 2022 کمپانی توییتر را تصاحب کرد؛ این شبکه اجتماعی دستخوش تغییرات بسیاری شده که لزوماً از سوی جامعه کاربری با استقبال مواجه نشده بودند.
هدف نهایی ماسک تبدیل کردن شبکه اجتماعی X به یک “سوپر اپلیکیشن” یا اپلیکیشن همه‌کاره است و به‌نظر می‌رسد رونمایی از یک سرویس ایمیلی کارآمد حرکت خوبی برای جلب‌توجه و اعتماد کاربران باشد.

همچنین احتمال این وجود دارد که سرویس ایمیلی Xmail در استارتاپ هوش مصنوعی xAI که سال گذشته توسط ماسک راه‌اندازی شده بود، توسعه یافته و در محیط اپلیکیشن X در دسترس کاربران قرار گیرد.

منبع: Hindustan Times

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array