به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی خودروسازی فورد با رقیب خود، تسلا برای استفاده از تکنولوژی مخصوص این کمپانی به توافق رسیده است. بر اساس این توافق‌نامه، مالکین کمپانی خودروهای برقی فورد، به بیش از 12 هزار سوپرشارژر (موتور درون‌سوز) تولید تسلا در سراسر کانادا و آمریکا دسترسی خواهند داشت.

با این حال، توافق‌نامه میان فورد و تسلا فراتر از تأمین نیاز این کمپانی به سوپرشارژرهای تولیدی تسلا از طریق آداپتور (واسط) است. به گفته فورد، نسل بعدی خودروهای برقی تولیدی این کمپانی به تکنولوژی NACS تسلا مجهز خواهند بود. قرار است از تکنولوژی NACS (North American Charging Standard) تسلا که درواقع یک خروجی یا پورت شارژ است، تا سال 2025 در خودروهای این کمپانی بهره‌برداری شود.

دومین سری از خودروهای برقی تولیدی کمپانی فورد، شامل یک وانت/کامیون برقی و یک مدل SUV (شاسی بلند) با سه ردیف صندلی است.

توافق غافلگیرکننده میان این دو رقیب در روز پنجشنبه از طریق جلسه صوتی ایلان ماسک؛ مالک توییتر و تسلا و جیم فارلی، مدیرعامل فورد در بخش Space پلتفرم توییتر اعلام شد.

به گفته این کمپانی، خودروهای برقی نسل آینده فورد که به پورت شارژی NACS مجهز هستند، می‌توانند به کمک یک آداپتور از طریق سیستم‌های CCS (Combined Charging System) شارژ شوند. سیستم‌ CCS، سیستم‌های متداول و مرسوم برای شارژ کردن خودروهای برقی هستند.

این کمپانی خودروسازی اعلام کرد که آداپتور مخصوص این خودروها برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. همچنین فارلی به مشتریان این اطمینان‌خاطر را داد که روش‌های پرداختی مختلفی مانند برنامه اشتراکی را برای آنان تدارک خواهند دید. به گفته ماسک، هزینه خرید این آداپتور “در بازه 100 دلار” خواهد بود.

ایلان ماسک در جلسه پنجشنبه خود گفت: “ما از تجهیز خودروهای کمپانی فورد به سیستم سوپرشارژر تسلا بسیار خوشحالیم و همچنین تمایل داریم که دسترسی به رابط API را نیز برای آنها مهیا کنیم. به همین دلیل، خودروهای تولیدی این کمپانی، قادر خواهند بود که با استفاده از سوپرشارژر تسلا و از طریق اپلیکیشن مخصوص فورد بدون هیچ مشکلی شارژ شوند. “

او ادامه داد: “در واقع، ایده و هدف اصلی ما این است که سیستم سوپرشارژر تسلا محدود و محصور نباشد. بلکه قصد داریم در آینده آن را به روشی توسعه دهیم که به‌عنوان یک سیستم جامع از برق‌رسانی و حمل‌ونقل پایدار پشتیبانی کرده و قابل‌استفاده باشد.”

فورد

تکنولوژی منحصربه‌فرد تسلا در اختیار فورد

طراحی و کارآیی رابط‌های شارژی تولید شده توسط کمپانی تسلا، از محصولات دیگر رقبا در منطقه آمریکای شمالی یک سروگردن بالاتر است. سال گذشته تسلا طراحی مخصوص شارژر خودروهای برقی خود را برای تشویق دیگر کمپانی‌های سازنده خودروهای برقی با آنها به اشتراک گذاشت. تسلا امیدوار بود با به اشتراک گذاشتن این طراحی، آنان را با به‌کارگیری این تکنولوژی در خودروهای برقی خود ترغیب کرده و استاندارد جدیدی را در آمریکای شمالی بنا کند.

دارندگان خودروهای برقی فورد، با استفاده از آداپتور تولیدی تسلا می‌توانند خودروهای مدل فورد F-150 Lightning، موستانگ Mach-E و وسایل حمل‌ونقل E-Transit را به کمک سوپرشارژرهای جدید شارژ کنند.

به گفته این دو کمپانی، مشتریان کمپانی فورد تا بهار سال 2024 به دوبرابر سوپرشارژر بیشتر نسبت به زمان حال دسترسی خواهند داشت.

در طی برگزاری این جلسه، جیم فارلی، مدیرعامل این کمپانی، از تکنولوژی سوپرشارژرهای تسلا، محل قرارگیری آنها، میزان قابل‌اطمینان و ثبات نرم‌افزاری آن تعریف و تمجید بسیاری کرد.

مشتریان فورد در حال حاضر به سیستم شارژ BlueOval دسترسی دارند. این سیستم شارژ عمومی بیش از 84 هزار ایستگاه شارژر در نقاط مختلف و همچنین بیش از 10 هزار ایستگاه شارژ سریع دارد.
سران این کمپانی قصد دارند تا اوایل سال 2024 بیش از 1800 ایستگاه شارژ سریع دیگر به سیستم BlueOval بیفزایند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array