به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تحلیلگران جی پی مورگان (JPMorgan) با استناد به کاهش قیمت بیت کوین و لیست شدن سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، رتبه سهام صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس را به underweight تقلیل دادند. این رتبه‌بندی برای سهام‌هایی در نظر گرفته می‌شود که بازگشت سود آنها از میانگین سود سایر سهام‌های مشابه کمتر باشد.

در یادداشت روز 22 ژانویه (2 بهمن) تحلیلگران جی پی مورگان به سرمایه گذاران، تصریح شده است که قیمت سهام کوین بیس که با نام اختصاری COIN عرضه می‌شود، عملکرد خوبی نخواهد داشت. داده‌های بازار بورس نزدک نشان می‌دهد که قیمت کوین (COIN) طی 30 روز گذشته بیش از 29 درصد کاهش یافته و در زمان انتشار این مطلب به مرز 121.65 دلار رسیده است.

جی پی مورگان گفت:

«در حالی که همچنان کوین بیس را به عنوان صرافی اصلی آمریکایی در اکوسیستم کریپتو و همچنین پلتفرمی پیشرو در معاملات و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در سطح جهانی به رسمیت می‌شناسیم، فکر می‌کنیم کاتالیزور پنهان شده در ETFهای بیت کوین که این اکوسیستم را از زمستان خود خارج کرده است، فعالان بازار را ناامید خواهد کرد. قیمت ارزهای دیجیتال در حال حاضر تحت فشار است. با توجه به کاهش قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار، ما شاهد پتانسیل بیشتر برای ETF ارزهای دیجیتال در راستای کاهش بیشتر تورم هستیم که می‌تواند باعث کاهش قیمت این دارایی، حجم معاملات کمتر و فرصت‌های درآمد جانبی کمتر برای شرکت‌هایی مانند صرافی کوین بیس شود.»

دلیل تنزل رتبه سهام کوین بیس چیست؟

لازم به ذکر است که این بانک سرمایه‌گذاری قبلاً سهام COIN را در رتبه «خنثی» طبقه‌بندی کرده بود، اما در این رتبه‌بندی، قیمت هدف ۸۰ دلاری تا دسامبر ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده بود. به گفته جی پی مورگان، لیست شدن چند ETF بیت‌کوین می‌تواند یک «کاتالیزور کلیدی» برای صنعت کریپتو باشد که نتیجه آن ارزش‌گذاری بیش از حد و در نتیجه تاثیر بر ارزش سهام شرکت‌های رمزارزی خواهد بود.

سهام کوین بیس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ 10 ژانویه (20 دی) به طور رسمی مجوز لیست شدن چندین ETF BTC را صادر کرد. این درحالی بود که تنها یک روز قبل، هکرها با ارسال یک توییت جعلی اعلام کردند کمیسیون به این محصولات سرمایه‌گذاری چراغ سبز نشان داده است. عدم اطمینان به وجود آمده ناشی از این رویداد باعث نوسانات ناگهانی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

از روز 11 ژانویه (21 دی) یعنی زمانی که قیمت بیت کوین به سقف 30 روزه خود در حدود 49000 دلار رسید، این دارایی بیش از 20 درصد از ارزش خود را از دست داده و برای اولین بار در سال جدید میلادی، تا کف 38796 دلار سقوط کرده است.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، در پست روز 23 ژانویه (3 بهمن) خود گزارش داد که ETFهای بیت کوین در هفتمین روز معاملات خود حدود 76 میلیون دلار خروجی خالص داشته‌اند، که روند صعودی این جریان را نشان می‌دهد. به گفته وی 10 مورد از صندوق‌های تایید شده توسط SEC در سه روز اول معاملات خود در مجموع به 10 میلیارد دلار سرمایه رسیده بودند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array