به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اینستاگرام درصدد است قابلیت جدیدی با نام بلِند (Blend) را به این پلتفرم اضافه کند که در واقع یک فید خصوصی ریلز (Reels) برای شما و یکی از دوستانتان ایجاد می‌کند تا به طور مشترک ویدئوهای مورد علاقه خود را تماشا کنید. البته این طرح هنوز درمرحله آزمایشی بوده و به طور عمومی عرضه نشده است.

تماشای دونفره ریلزها در یک Blend  مشترک

طبق اسکرین شاتی که الساندرو پالوزی در ایکس به اشتراک گذاشته است، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با ساخت یک Blend دوست خود را به آن دعوت کنید. این Blend  براساس ریلزهایی که شما با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اید یا لایک کرده‌اید فهرستی منتخب برای شما تنظیم می‌کند.

اسکرین شات اینستاگرام ریلز

به نظر می‌رسد Blend تا حدودی شبیه عملکردی با همین نام در برنامه Spotify است، که در سال 2021 راه‌اندازی شده و به دو نفر اجازه می‌دهد به آهنگ‌‌های مورد علاقه خود در یک لیست پخش مشترک گوش بدهند.

این اسکرین شات نشان می‌دهد که Blendهای ایجادشده بین شما و کاربر دیگر، خصوصی بوده و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید یک Blend را ترک کنید. اینستاگرام هنوز در مورد جزئیات این ویژگی و اینکه آیا Blendها به طور مداوم با توصیه‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند یا خیر، توضیح نداده است.

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر ریلزهای جدید را مشاهده کنند و از این راه به افزایش زمان و تعداد بازدید ریلزها نیز کمک کنند. از آنجایی که افراد قبلاً از طریق DM برای یکدیگر ریلز ارسال می‌کردند، اینستاگرام با توجه به همین داده‌ها و حدس علایق دوطرف، ریلزهایی را برای تماشا پیشنهاد می‌کند.

لازم به ذکر است که هنوز مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی این ویژگی را به صورت عمومی عرضه خواهد کرد؛ ولی در صورت انتشار، قابلیت Blend به کاربران ریلزهای اینستاگرام اجازه می‌دهد به یک ویژگی سرگرم کننده و مشترک دسترسی پیدا کنند که در پلتفرم رقیب آن، یعنی تیک تاک (TikTok) در دسترس نیست. اگرچه ویژگی ریلز در هر دو پلتفرم مشابه هستند، اما معرفی «Blend» می‌تواند یک مزیت رقابتی جزئی نسبت به TikTok برای اینستاگرام به ارمغان بیاورد. این درحالی است که TikTok همچنان تسلط نسبی خود بر بازار ویدیوهای کوتاه‌ را حفظ کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array