به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X قصد دارد به‌زودی یکی از قابلیت‌های تازه‌وارد خود را در اختیار کاربران نسخه رایگان نیز قرار دارد.
قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری از زمان رونمایی خود به‌صورت محدود تنها در اختیار مشترکین سرویس پولی X Premium یا همان Twitter Blue سابق بوده است. اما حالا، پس از گذشت چند ماه از زمان رونمایی آن، تصمیم بر این شده که این قابلیت نیز به‌مرور در اختیار کاربران نسخه رایگان نیز قرار گیرد.

تماس تصویری X

برقراری تماس در X، راحت و بی‌دردسر

کمپانی X سال گذشته (2023) این قابلیت را ابتدا برای کاربران سیستم‌عامل iOS منتشر کرد و به کاربران خود اجازه داد که بتوانند بدون نیاز به شماره تلفن یا اطلاعات شخصی، با مخاطبین مدنظر خود در محیط اپلیکیشن X (توییتر سابق) تماس صوتی یا تصویری برقرار کنند.
افزوده شدن این قابلیت به پلتفرم X در راستای تبدیل کردن این پلتفرم به یک “سوپر اپلیکیشن” همه‌کاره و رویای دیرینه ایلان ماسک بوده است. در اوایل سال جاری میلادی (2024) این قابلیت به کاربران سیستم‌عامل اندروید نیز عرضه شد اما در هر دو حالت امکان برقراری تماس در X فقط مختص کاربران سرویس اشتراکی و پولی بوده است.

حالا به گفته یکی از اعضای تیم مهندسی پلتفرم X، قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری در اختیار کاربران رایگان این شبکه اجتماعی نیز قرار خواهد گرفت. ایلان ماسک در اواخر ماه ژانویه امسال (اوایل بهمن‌ماه) اعلام کرده بود که زمانی‌که از “استحکام و کارایی این قابلیت اطمینان یافتیم”، فرایند عرضه این آپدیت به کاربران رایگان آغاز خواهد شد.
با اینکه این قابلیت هنوز به‌صورت سراسری و گسترده در اختیار همه کاربران X قرار نگرفته است؛ اما صفحه پشتیبانی این شبکه اجتماعی نیز آپدیت شده و دیگر خبری از محدود بودن این قابلیت به کاربران X Premium نمی‌باشد.

البته که کاربران رایگان برای برقراری تماس در این محیط (چه صوتی و چه تصویری) باید در گذشته حداقل یکبار با هم در ارتباط بوده باشند. اگر قابلیت برقراری تماس‌ها “فعال” باشد؛ کاربران اندرویدی و IOS می‌توانند دسترسی افرادی که می‌توانند با آنها تماس بگیرند را نیز مدیریت کنند. این محدودیت‌ها در سه دسته تعریف شده‌اند:

  • مخاطبین ذخیره‌شده در دفترچه تلفن شخصیِ خود کاربر
  • کاربرانی که آنها را در محیط X دنبال می‌کنند
  • تنها کاربران احراز هویت شده و دارای تیک آبی

همچنین برای فعال‌سازی این قابلیت در محیط اپلیکیشن X، کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

  1. کلیک کردن بر روی عکس پروفایل
  2. مراجعه به بخش تنظیمات و حریم خصوصی (Privacy)
  3. انتخاب منوی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and safety)
  4. انتخاب گزینه Direct messages
  5. فعال‌سازی/غیرفعال‌سازی گزینه تماس صوتی و تصویری

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array