به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از عرضه عمومی قابلیت استوری به تمام کاربران تلگرام در روز گذشته؛ به‌نظر می‌رسد جدیدترین آپدیت این پلتفرم محبوب چیزی فراتر از انتظارات کاربران باشد.

تقریباً حدود سه هفته پیش قابلیت استوری تلگرام در دسترس مشترکین Premium قرار گرفته بود و سپس کمی بعد پاول دورف، مدیرعامل این پلتفرم با انتشار توییتی به کاربران اطمینان‌خاطر داد که این قابلیت به‌زودی در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

بالاخره در روز دوشنبه دورف به وعده‌های پیشین خود عمل کرد و اعلام نمود که در جدیدترین آپدیت این پلتفرم، مصادف با جشن ده سالگی تلگرام، قابلیت استوری به‌صورت تدریجی به همه کاربران عرضه خواهد شد.

تلگرام

ویژگی‌های منحصربه‌فرد استوری تلگرام

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آپدیت جدید تلگرام که قابلیت استوری این پلتفرم را از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، Snappchat، فیسبوک و تیک‌تاک متمایز می‌کند؛ امکان ویرایش این استوری‌ها پس از انتشار آنهاست.
در دیگر پلتفرم‌ها، اگر کاربران قصد تغییر موردی در استوری خود را داشته باشند، ناچارند که آن را کلاً حذف کرده و مجدداً روند ساخت استوری را از اول آغاز کنند.

اما تلگرام با درپیش گرفتن روشی نوین، انقلابی در استوری‌های به‌اشتراک‌ گذاشته‌شده در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند در هر بازه زمانی پس از انتشار استوری خود، اطلاعات مربوط به آن (محدودیت مشاهده توسط دیگر کاربران، متن، استیکر و غیره) را بدون نیاز به حذف استوری ویرایش کنند.

تلگرام

کاربران می‌توانند نمایش استوری‌های خود را برای عموم امکان‌پذیر کرده و یا آن را به همه مخاطبین، مخاطبین منتخب و یا کلوز فرندز محدود کنند. همچنین مدت زمان نمایش استوری‌ها در بازه‌های زمانی مختلف (همیشه – بازه‌های زمانی کوتاه تا ۴۸ ساعت) نیز قابل تنظیم است.

همان‌طور که در گذشته اشاره شده بود؛ ویژگی‌هایی مانند اضافه کردن متن، لینک و تگ کردن بقیه کاربران، به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها از دوربین پشت و جلوی گوشی به‌صورت همزمان (مشابه عملکرد اپ BeReal ) نیز وجود دارد.

تلگرام

با اینکه دسترسی به قابلیت استوری تلگرام هم‌اکنون برای همه کاربران امکان‌پذیر شده است؛ اما مشترکین سرویس Premium باز هم امکانات بیشتری را نسبت به دیگران دریافت خواهند کرد.
آنها می‌توانند با فعال‌سازی حالت “Stealth Mode”، هرگونه ردی از مشاهده استوری‌های دیگران در طی 5 دقیقه گذشته را پاک کرده و همچنین برای 25 دقیقه دیگر فعالیت خود را از دید دیگران پنهان سازند.

فارغ از ویژگی محبوب استوری، قابلیت‌های دیگری در جدیدترین آپدیت تلگرام، این پلتفرم را رسماً به یک شبکه اجتماعی تبدیل کرده و به‌نحوی می‌توان گفت که تلگرام دیگر صرفاً یک اپلیکیشن پیام‌رسان نیست.

تلگرام

علاوه بر افزوده شدن قابلیت استوری و کلوزفرند (که در اپلیکیشن‌های محبوبی مانند اینستاگرام نیز کاربرد دارند)، یکی دیگر از این قابلیت‌ها امکان انتشار استوری‌ها در قالب پست است. به‌نظر می‌رسد پست‌‎های منتشر شده در تلگرام سازوکاری مشابه با اپلیکیشن اینستاگرام داشته باشند.

به گفته کمپانی تحت مدیریت پاول دورف، جدیدترین آپدیت تلگرام، بزرگترین تغییرات اعمال شده تابه‌امروز در این پلتفرم است و مسیر آینده آن را به‌کلی تغییر خواهد داد.

منبع: engadgettechcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array