به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بنیاد اُپن نتورک (Open Network) موسوم به بنیاد تون (TON) روز چهارشنبه اعلام کرد که اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام با همکاری این نهاد یک کیف پول رمزارزی خودامانی برای کاربران این پلتفرم راه‌اندازی کرده است. این کیف پول دیجیتال که تون اسپیس (TON Space) نام دارد اکنون در دسترس حدود 800 میلیون کاربر تلگرام قرار دارد است. طبق این اعلامیه، پروژه‌های ساخته شده بر بستر بلاکچین تون (TON) برای دسترسی به پلتفرم تبلیغاتی اپلیکیشن تلگرام، در اولویت قرار دارند.

یکی از سخنگویان تون (TON) گفته است که این ویژگی کیف پول در حال حاضر در تنظیمات تلگرام قابل دسترسی است و عرضه جهانی آن به استثنای ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر، از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

تلگرام و تون کوین

گفتنی است که بعد از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)در سال 2019 مبنی بر اینکه عرضه اولیه کوین (ICO) تلگرام از طریق توکن گرام در قالب اوراق بهادار ثبت‌نشده بوده است، تلگرام همکاری خود با شبکه بلاکچین مبتنی بر سهام تون را در سال 2020 پایان داد و بعد از بازپرداخت وجوه خرج نشده سرمایه‌گذاران، 18.5 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

همانند جاه‌طلبی‌های همیشگی ایلان ماسک، مالک تسلا و تبدیل توییتر (یا X) به یک برنامه پرداخت و رسانه اجتماعی، پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام، توکن TON را به عنوان راهی برای ارسال ارزهای رمزپایه درون چت‌ها و کسب درآمد از این برنامه پیام‌رسان در نظر گرفت.

جان هیمن (John Hyman)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری تلگرام، تاکید کرد که هدف از این مشارکت، اعطای مالکیت هویت و دارایی‌ها به خود کاربران، هم راستا با رسالت ترویج آزادی بیان در عصر دیجیتال است.

شایان ذکر است که انتشار این خبر تاثیر مثبتی بر قیمت تون کوین (TON) داشت و این رمزارز را با 14 درصد رشد به حدود 1.92 دلار رساند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array