به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه حمایت مادی از بازارهای طلا و نقره را فراهم کرد. در بحبوحه افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، طلا رشد چشمگیری داشت. آمریکا حملاتی را علیه حوثی‌ها انجام داد و به این ترتیب سرمایه‌گذاران نگران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هستند.

از سوی دیگر، فلز زرد با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده تقویت شد، زیرا فدرال رزرو آمریکا به محض افزایش نرخ بهره در ماه مارس 2024، نرخ ها را کاهش خواهد داد.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی انس طلا 23 دی

طلا پس از جهش از پایین‌ترین سطح هفتگی (2013 دلار) که باعث تشدید رالی به سمت منطقه 2060 دلاری و سپس کاهش تا میانگین متحرک 20 روزه (DMA) در 2046 دلار شد، صعودی باقی ماند.

اگر فلز زرد بتواند از سطح 2050 دلار عبور کند، می‌تواند به سمت سطوح جدید تا 2100 دلار حرکت نماید. از طرف دیگر ناکامی در باز پس گیری کانال 2050 دلار، می‌تواند طلا را تا سطح 2028 دلار و به دنبال آن پایین‌ترین سطح هفته یعنی 2013 دلار پایین بیاورد.

آخرین گزارش تورم آمریکا، نشان داد که قیمت‌های پرداختی توسط تولیدکنندگان که به عنوان PPI نیز شناخته می‌شود، کمتر از حد پیش‌بینی شده کاهش یافته است. اگرچه آمارها از رویکرد فدرال رزرو حمایت می‌کند، آمار تورم مصرف‌کننده در روز پنجشنبه (21 دی) بالاتر از حد انتظار بود.

از نقطه نظر تکنیکال، احتمالاً طلا در محدوده حمایت 2015 دلار و مقاومت 2075 دلار باقی می‌ماند.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی نقره 23 دس

اگر نقره بالاتر از مقاومت 23.40 تا 23.60 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 24.30 تا 24.50 دلار حرکت خواهد کرد.

نقره تلاش کرد تا بالاتر از سطح 23.50 دلار قرار گیرد، زیرا نسبت طلا به نقره به سمت سطح 88 کاهش یافت.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 23 دی

پلاتین در میان نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد چین همچنان تحت فشار است. گزارش‌ حاکی از آن است که نرخ تورم چین از منفی 0.5 درصد به منفی 0.3 درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد این کشور از رکود رنج می‌برد.

حرکت به زیر سطح 910 دلار، پلاتین را به سمت سطح حمایت بعدی در 880 تا 890 دلار سوق خواهد داد.

نکات کلیدی

طلا تلاش کرد بالاتر از سطح 2050 دلار قرار گیرد که ناشی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بوده و با کاهش بازدهی خزانه‌داری حمایت می‌شود.

با کاهش نسبت طلا به نقره، نقره جایگاه خود را افزایش داد.

پلاتین عقب‌نشینی کرد، زیرا گزارش‌های تورم چین نشان داد که اقتصاد این کشور تحت فشار باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array