به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «ایندیپندنت»، گزارش جدید موسسه خیریه جوزف راونتری (JRF) نشان می‌دهد که در سال‌های 2021 تا 2022، در انگلیس یک میلیون نفر بیشتر از دوره 12 ماهه قبلی در فقر زندگی کرده‌اند، زیرا بحران هزینه‌های زندگی بدتر شده.

گزارش این موسسه خیریه نشان می‌دهد که 14.4 میلیون نفر از جمله 4.2 میلیون کودک در سال 2021 تا 2022 در فقر بوده و تعداد فزاینده‌ای نیز قادر به تهیه غذا یا پرداخت قبض انرژی خود نیستند. این رقم در مجموع 13.4 میلیون نفر از جمله 3.9 میلیون کودک برای سال قبل (2022) گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شش میلیون نفر درآمدی بسیار کمتر از خط فقر استاندارد داشته و بنابراین در سال‌های 2021 تا 2022 در فقر «بسیار عمیق» قرار گرفته‌اند.

JFR در ادامه آورده است: افرادی که در دسته «بسیار عمیق» قرار می‌گیرند، به طور متوسط باید بیش از دو برابر درآمد فعلی خود را کسب کنند تا از فقر خارج شوند. زوجی با دو فرزند زیر 14 سال در صورتی که درآمد سالانه خانوارشان کمتر از 14600 پوند (18519 دلار) باشد، در دسته فقر «بسیار عمیق» تعریف می‌شوند.

تقریباً بیست سال از آخرین دوره طولانی کاهش فقر در انگلیس می‌گذرد. درعوض، طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد عمیق‌تر شدن فقر بوده و خانواده‌های بیشتر و بیشتری به زیر خط فقر می‌رسند.

خانواده‌های بزرگ‌تر، افراد ناتوان، کارگران پاره‌وقت، خوداشتغال‌ها، و همچنین افرادی که در مسکن‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند، از جمله افرادی هستند که با سطوح بالایی از فقر مواجه هستند.

گزارش JFR نگرانی‌هایی را در مورد سطوح شرایط سختی آینده نیز ایجاد کرد، زیرا تورم در انگلیس همچنان در دو برابر سطح هدف قرار دارد. از سوی دیگر، زمان می‌برد تا با افزایش قیمت‌ها جبران شود، اشتغال شروع به کاهش کرده است و درآمدها همچنان پایین‌تر از سطح سال 2008 است. به علاوه اینکه هزینه‌های مسکن به سرعت در حال افزایش است.

منبع: independent ، jrf.org.uk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array