به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور مالی بریتانیا، اداره رفتار مالی (FCA)، 26 دستگاه از 34 دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال را که از ابتدای سال 2023 بازدید و بازرسی کرده بود، تعطیل کرد.

در 14 فوریه (25 بهمن 1401)، FCA به همه اپراتورهای خودپرداز ارزهای دیجیتال در بریتانیا اولتیماتوم داد که از مقررات پیروی کنند یا عملیات غیرقانونی را متوقف کنند. پس از این هشدار، FCA و سایر سازمان‌های مجری قانون، 36 مکان خودپرداز ارزهای دیجیتال را با استفاده از اختیارات تحت مقررات پولشویی بررسی کردند.

دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی که بدون ثبت FCA کار می‌کنند، غیرقانونی هستند. اقدامی که در چند ماه گذشته انجام داده‌ایم و کارهای گسترده‌تر نشان می‌دهد که برای توقف فعالیت‌های غیرقانونی اقدام خواهیم کرد.

مرجع رفتار مالی (@TheFCA) 5 می 2023

استیو اسمارت (Steve Smart)، مدیر اجرایی مشترک اجرا و نظارت بر بازار در FCA، در مخالفت با استفاده از تمام دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی، اظهار داشت:

“اگر از دستگاه خودپرداز رمزارزی در بریتانیا استفاده می‌کنید، از دستگاهی استفاده می‌کنید که غیرقانونی عمل می‌کند و ممکن است پول خود را به مجرمان تحویل دهید.”

خودپرداز

اسمارت همچنین تصریح کرد که قربانیان کلاهبرداری‌های مربوط به خودپردازهای رمزارزی یا بیت کوین توسط دولت یا اپراتور دستگاه‌ها محافظت نخواهند شد. از این تعداد، 18 مکان در ماه می (اردیبهشت) و ژوئن (خرداد) مورد بازرسی قرار گرفتند؛ درست زمانی که FCA به طور عمومی آغاز عملیات بازرسی را اعلام کرد.

تمام صرافی‌های ارز دیجیتال و دستگاه‌های خودپرداز باید در FCA ثبت شده و با مقررات پولشویی بریتانیا مطابقت داشته باشند. در 8 جولای (17 تیر)، اداره پلیس کلایو گزارشی را منتشر کرد که در آن توضیح می‌داد چگونه یک کلاهبردار رمزارز، قربانی نامعلومی را که وانمود می‌کرد نماینده اجرای قانون است فراخواند و 6000 دلار را در حالی که تهدید به صدور حکم دستگیری می‌کرد، دزدید.

کلاهبرداران از تاکتیک‌های ترس استفاده می‌کنند و با جعل هویت مقامات مجری قانون، افراد ناآگاه را برای انتقال وجه از طریق خودپردازهای رمزارزی فریب می‌دهند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سازمان‌های مجری قانون هرگز با افرادی که خواستار پرداخت از طریق تلفن یا از طریق رمزارز هستند، تماس نمی‌گیرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array