به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، استارتاپ ClickUp، متخصص در زمینه خدمات نرم‌افزاری تصمیم به تعدیل نیروی 10% از کارکنان خود گرفته است.

این استارتاپ خدمات “بهره‌وری در محل کار” را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و نام مؤسسات سرشناسی مانند Andreessen Horowitz و Tiger Global در میان سرمایه‌گذاران آن دیده می‌شود.

با درنظر گرفتن اینکه این استارتاپ جمعاً 900 نفر کارمند دارد، حدود 90 نفر از این افراد به‌زودی کار خود را از دست خواهند داد. استارتاپ ClickUp اعلام کرده که این اقدام درجهت افزایش نرخ بهره‌وری و صرفه‌جویی و همچنین مراحل آماده‌سازی برای عرضه عمومی سهام این کمپانی است.

این استارتاپ که در شهر سن‌دیه‌گو مستقر است، پنجشنبه هفته گذشته با ارسال یادداشتی کارمندان تحت‌تاثیر قرار گرفته را از تصمیم خود مطلع کرد. برخی دیگر از کارمندان به مرور و در طی ماه‌های آتی پروسه خروج از این استارتاپ را طی خواهند کرد.
کارمندان تیم‌های مهندسی نرم‌افزار، خدمات مشتریان و پشتیبانی جزء این تعدیل نیروها بودند.

ClickUp

برنامه‌‌های پیش‌روی استارتاپ ClickUp

زب اوانز، مؤسس و مدیرعامل استارتاپ ClickUp در بیانیه رسمی خود نوشت: “ما مجبور به گرفتن تصمیم سخت و دشواری شده‌ایم که در نتیجه آن باید با برخی از کارمندان خود وداع کرده و این کمپانی را برای فصل پیش‌رو مجهز کنیم. این اقدام به ما اجازه می‌دهد که علاوه بر کاهش هزینه‌ها با درنظر گرفتن شرایط فعلی اقتصادی، استارتاپ ClickUp را برای عرضه عمومی سهام نیز آماده کنیم.”

کارمندانی که تحت‌تاثیر این تعدیل نیرو شغل خود را از دست داده‌اند، بسته حمایتی 12 هفته‌ای، 6 ماه بیمه درمانی و سلامتی و همچنین 6 ماه دسترسی به خدمات مشاوره کسب‌وکار این استارتاپ را دریافت خواهند کرد.
علاوه‌بر این، کمپانی ClickUp به کارمندان تعدیل نیرو شده اجازه داده که لپ‌تاپ و تجهیزات کاری را برای خودشان نگه‌دارند و پشتیبانی بیشتری به افرادی که ویزای کاری دارند، ارائه خواهد داد.

در سال 2022، استارتاپ ClickUp حدود 7% از کارمندان خود را به‌عنوان بخشی از تغییرات زیرساختی تعدیل نیرو کرده بود. در آن زمان، سخنگوی رسمی این کمپانی این اقدام را به‌عنوان “یک تصمیم یکباره و تکرارنشدنی” برای حفظ سودآوری توصیف کرده بود!

از مشتریان این استارتاپ می‌توان به کمپانی‌های Booking.com، IBM، T-Mobile، نتفلیکس، اسپاتیفای و غیره اشاره کرد. خدمات استارتاپ ClickUp شامل ایجاد یک پلتفرم واحد برای به‌اشتراک‌گذاری اسناد و فایل‌ها، مدیریت پروژه، صفحات تحلیلی و گفتگو اشاره کرد.
این استارتاپ اخیراً با پیشروی در مسیر همه‌گیر امروزی، خدمات هوش مصنوعی نیز ارائه می‌دهد.

استارتاپ ClickUp در سال 2017 توسط زب اوانز و الکس یوروسکی بنیان‌گذاری شد و توانست با هدایت مؤسسات مالی Andreessen Horowitz و Tiger Global سرمایه‌ای 400 میلیون دلاری جذب کرده و ارزش خود را به 4 میلیارد دلار برساند.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array