به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، په په (PEPE)، سومین میم کوین بزرگ بازار، پس از دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB)، طی یک ماه گذشته نزدیک به 750 درصد رشد داشته و ارزش بازار آن از سقف 3 میلیارد دلاری عبور کرده است.

با وجود این همه رشد و داده‌های مثبت تکنیکال آیا می‌توان انتظار داشت این روند ادامه یابد؟ برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به شاخص‌های فاندامنتال این میم کوین داشته باشیم.

عبور هولدرهای په په (PEPE) از مرز 25000

افزایش در پایگاه کاربران PEPE و عبور تعداد هولدرهای آن از مرز 25 هزار آدرس ظرف دو هفته، گویای اعتماد رو به رشد بازار به این ارز دیجیتال نوظهور است. این حجم از هجوم سرمایه‌گذاران جدید به‌عنوان مبنایی محکم برای مومنتوم صعودی پایدار قیمت عمل کرده است. به عبارت دقیق‌تر، روز ششم فوریه (17 بهمن)، تقریباً 150 هزار آدرس فعال از این دارایی دیجیتال وجود داشت. روز هشتم مارس (18 اسفند) این رقم به مرز 175 هزار آدرس رسید که از رشد 16 درصدی دارندگان در مدت کمتر از 4 هفته خبر می‌داد.

جالب است بدانید که اکنون هیچ نشانه‌ای از کند شدن این روند رشد دیده نمی‌شود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تعداد دارندگان PEPE در روزهای آینده حتی از این نیز بیشتر شود.

افزایش مجموع دارندگان په په (PEPE)
افزایش مجموع دارندگان په په (PEPE) در یک ماه؛ منبع: Santiment

بررسی هولدرهای روی سود  په په (PEPE)

در حال حاضر، نسبت هولدرهای روی سود PEPE به رقم چشمگیر 86 درصد رسیده است که تقریباً 160 هزار آدرس را دربرمی‌گیرد. البته همین پنج روز قبل، این رقم کمی بالاتر بود و عدد 91 درصد را نشان می‌داد. با توجه به هجوم علاقمندان جدیدی که در بحبوحه حرکت صعودی قیمت وارد این بازار شده‌اند، چنین افتی قابل انتظار و منطقی است.

نکته‌ای که باید مد نظر داشت این است که تعداد بالای آدرس‌های سودآور ممکن است گاهی به روندهای نزولی بالقوه اشاره داشته باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شمار زیادی از هولدرهایی که شاهد رشد سرمایه‌گذاری‌های خود بوده‌اند، به یکباره تصمیم بگیرند سود خود را نقد کنند. چنین اقدامی می‌تواند منجر به افزایش فشار فروش و در نهایت افت ارزش توکن شود.

با این وجود، به نظر می‌رسد سناریوی حاکم بر بازار فعلی په په (PEPE) بیشتر گرایشی خوش‌بینانه داشته باشد. علیرغم افزایش قیمت اخیر و جذب خریداران بیشتر، به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از این سرمایه گذاران تمایل دارند فعلاً دارایی خود را حفظ کنند، چراکه ظاهراً به دنبال کسب سود بیشتری هستند و امید دارند قیمت این میم کوین به رکوردهای جدیدی برسد.

سیگنال‌های صعودی په په (PEPE)

پتانسیل قیمت PEPE برای ادامه مسیر صعودی آن، مورد توافق بسیاری از تحلیلگران است. در صورتی که PEPE با موفقیت از مقاومت 0.0000089 دلار عبور کند، آماده است مسیر صعودی جدیدی را در پیش بگیرد و در آینده نزدیک، به هدف بالقوه 0.00001 دلاری برسد. دستیابی به این قیمت یک لحظه تاریخی برای PEPE است، زیرا این اولین باری خواهد بود که موفق به کاهش یک صفر از قیمت خود می‌شود.

نمودار روزانه په په (PEPE)
نمودار روزانه په په (PEPE) و تلاقی میانگین‌های متحرک نمایی

از سوی دیگر، تلاقی میانگین‌های متحرک نمایی به عنوان یک شاخص پویا عمل می‌کند و نماد تعامل بین احساسات کوتاه مدت بازار و تأیید روندهای بلندمدت آن است. میانگین‌های متحرک بینش شفاف‌تری نسبت به مناطق بالقوه حمایت و مقاومت در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد و امکان تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر را برای آن فراهم می‌کند.

در مقابل، اگر په په (PEPE) نتواند بالاتر از سطح حمایت 0.0000069 دلاری تثبیت گردد، احتمال کاهش آن تا مرز 0.000004 دلار وجود دارد. این سناریو، نشان‌دهنده یک رکود قابل توجه و 55 درصد کاهش نسبت به سطوح فعلی قیمت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array