به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده اعلام تصمیم نهایی خود در مورد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات اتریوم پیشنهادی شرکت بلک راک (BlackRock) را یک روز قبل از موعد مقرر قبلی، به تعویق انداخت و دلیل آن را نیاز به داشتن زمان بیشتر برای بررسی تغییرات قانون پیشنهادی عنوان کرد.

شری هِیوود (Sherry Haywood)، دستیار دبیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، روز ۲۴ ژانویه (4 بهمن) در گزارشی توضیح داد: «کمیسیون مناسب دانسته است که مدت زمان طولانی‌تری را برای اقدام در مورد تغییر در قانون پیشنهادی تعیین کند».

همانطور که گفتیم، کمیسیون درست یک روز زودتر از ضرب الاجل اعلام شده قبلی یعنی روز 25 ژانویه (5 بهمن) از این تاخیر خبر داده است. این اولین مورد از چندین حق تاخیری است که SEC می‌تواند در یک دوره 240 روزه در روند بررسی خود اعمال کند. اولین مهلت مقرر تقریباً 45 روز پس از ثبت نام iShares Ethereum Trust بلک راک در بازار نزدک در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر) است.

نتیجه نهایی درباره ETF  اسپات اتریوم چه زمانی اعلام می‌شود؟

با توجه به تاخیر اعمال شده، در حالی که کمیسیون باید تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) تصمیم نهایی خود را در مورد ETF  اسپات اتریوم بلک راک اعلام کند، اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ پیش‌بینی کرده است که تصمیم نهایی در مورد تمام ETFهای در صف انتظار اتریوم در ماه می اتخاذ خواهد شد.

ETF  اسپات اتریوم

مهلت تصمیم‌گیری نهایی در مورد درخواست‌های دو شرکت بزرگ ون‌اِک (VanEck) و Ark 21Shares برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس اتریوم به ترتیب روزهای 23 و 24 می (3 و 4 خرداد) اعلام شده است، در حالی که سه متقاضی دیگر یعنی گری اسکیل، اینوسکو گلکسی و فیدلیتی به ترتیب در روزهای 18 ژوئن (29 خرداد)، 5 جولای (15 تیر) و 3 اگوست (13 مرداد) منتظر اعلام نتیجه خواهند بود.

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ روز گذشته گفت:

«تاریخ مهم بعدی روز 23 می (3 خرداد) است. انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی شاهد تاخیرات مشابه دیگری نیز باشیم.»

— جیمز سیفارت (JSeyff@) ؛ 24 ژانویه 2024

شایان ذکر است که اوایل این ماه، بالچوناس شانس تایید ETF اسپات اتریوم تا ماه می را حدود 70 درصد اعلام کرد. یکی از کمیسیونرهای SEC، با نام Hester “Crypto Mom” Peirce، اخیراً به متقاضیان اطمینان داده است که برای متقاعد کردن مقامات کمیسیون در جهت تأیید ETFهای اسپات اتر، نبرد قضایی لازم نخواهد بود.

«ما برای اینکه بتوانیم کاری را درست انجام دهیم، نباید به دادگاهی نیاز داشته باشیم که به ما بگوید که رویکرد ما “خودسرانه و دمدمی مزاجانه” است.»

با این حال، سایر صاحب نظران این صنعت در این باره چندان خوش‌بین نیستند. برای مثال، مارک یوسکو (Mark Yusko )، مدیرعامل مورگان کریک کاپیتال، احتمال کمتر از 50 درصد را برای تایید یک ETF اتریوم پیش‌بینی می‌کند. چنین اتفاقی باعث می‌شود که رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال همچنان خصمانه باقی بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array