به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پیام‌رسان اندرویدی Beeper که در سال گذشته جنجال‌های بسیاری را برپا کرده بود حالا توسط شرکت مالک وردپرس خریداری شده و رسماً از وضعیت بتا خارج می‌شود.

کمپانی Automattic که مالک سیستم مدیریت وب محبوب وردپرس (WordPress) می‌باشد تصمیم به تصاحب کمپانی پیام‌رسان Beeper گرفته و از این پس هر 27 کارمند این شرکت جزئی از این کمپانی بزرگ خواهند بود.
این کمپانی در دسامبر سال 2023 باعث وجود جنجال‌های بسیاری شده بود. اپلیکیشن Beeper Mini راه میانبری را برای کاربران اندرویدی به‌وجود آورده بود تا به‌راحتی از امکانات پیام‌رسان iMessage اپل در گوشی‌های اندرویدی خود استفاده کنند! درنهایت با مداخله کمپانی اپل، اپلیکیشن جنجالی محبوب کاربران از کار افتاد.

Beeper

اپلیکیشن Beeper و مسیر پرفراز و نشیب آن

اپلیکیشن Beeper Mini با مهندسی معکوس پروتکل‌ها و رمزگذاری‌های پیام‌رسان iMessage توانسته بود از سرورهای اختصاصی اپل دسترسی گرفته و به کاربران اندرویدی اجازه بدهد بدون نیاز به اکانت Apple ID از پیام‌رسان اپل استفاده کنند. این اپلیکیشن از تمام امکانات و قابلیت‌های iMessage از جمله تیک خوانده شدن پیام‌ها، واکنش‌ها و رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کرد.

البته که مانند همیشه کمپانی اپل از زیرسؤال رفتن سلطه خود به‌هیچ‌عنوان رضایت‌خاطر نداشت و سریعاً برای حل‌وفصل این ماجرا وارد عمل شد. کوپرتینویی‌ها از اینکه این اپلیکیشن جنجالی به سرورهای iMessage دسترسی پیدا کرده بود خوشحال نبودند و درنهایت اپل به‌صورت کامل دسترسی Beeper Mini را مسدود کرد. با اینکه این کمپانی کوچک تمام راه‌های ممکن را برای میانبر زدن مجدد به امکانات iMessage در اکوسیستم اندرویدی امتحان کرد؛ در نهایت کمپانی Beeper از این ایده دست کشید.

بعد از مسدود شدن دسترسی این کمپانی کوچک به سرورهای پیام‌رسان iMessage اپل، هم کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا (FTC) و هم وزارت دادگستری با مدیرعامل Beeper دیدار کردند. درنهایت وزارت دادگستری از این پیام‌رسان جنجالی در پرونده ضدانحصاری علیه اپل یاد کرد و گفت که Beeper Mini در واقع “راه‌حلی موقتی” برای اصلاح مشکلات اتصال اکوسیستم اندرویدی به اپل بوده است!

حالا مالک جدید این کمپانی کوچک یعنی Automattic هیچ برنامه‌ای برای بازیابی و راه‌اندازی مجدد اپلیکیشن پیام‌رسان Beeper Mini ندارد. بلکه هدف اصلی این شرکت تصاحب خود پیام‌رسان جهانی Beeper است که در سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز در دسترس کاربران قرار دارد.
قابلیت‌های پیشرفته پیام‌رسان Beeper امکان ادغام دسترسی چندین پیام‌رسان و برنامه چت مانند تلگرام، واتساپ، سیگنال و Messanger فیسبوک را برای کاربران مهیا می‌کند و در واقع یک صندوق پیام “جهانی و یکپارچه” به‌وجود می‌آورد. در حال حاضر اتصال این اپلیکیشن به پیام‌رسان iMessage اپل امکان‌پذیر نیست که البته جای تعجبی هم ندارد!

مدیرعامل این کمپانی با انتشار پست جدیدی درباره تصاحب کسب‌وکارش توسط شرکت Automattic اطلاع‌رسانی کرده و گفته “درباره آینده این پیام‌رسان خوش‌بین است”. دلیل خوش‌بینی او هم چیزی نیست جز اشتیاق و تمرکز شدید وزارت دادگستری آمریکا برای پیگیری پرونده ضدانحصاری گسترده‌ای که در حال حاضر علیه کمپانی اپل در جریان است.
وزارت دادگستری آمریکا به دلیل مسدود کردن دسترسی پیام‌رسان Beeper Mini و محدود کردن امکانات پیام‌رسان iMessage از اپل شکایت کرده و قصد دارد در آینده و تحت قانون DMA اتحادیه اروپا، این دسترسی‌ها را به‌صورت یکپارچه و فارغ از اندرویدی یا iOS بودن آنها در اختیار همه کاربران بگذارد.

با نهایی شدن این معامله، مدیرعامل Beeper از این پس به‌عنوان رئیس بخش ارتباطی شرکت Automattic فعالیت خواهد کرد و تیم کوچک این کمپانی نیز به‌صورت جداگانه و مستقل به ماموریت خود ادامه خواهند داد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم؛ این تصاحب به این معناست که اپلیکیشن Beeper دیگر در مرحله بتا قرار ندارد و دسترسی به این اپلیکیشن برای همه کاربران بدون نیاز به معطل شدن در صف انتظار وجود دارد.

منبع: MacRumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array