به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار طلا در طول جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه (2 می، 12 اردیبهشت) کمی افزایش یافته است، زیرا ما همچنان در یک منطقه تثبیت کاملاً مشخص به جهش خود ادامه می‌دهیم. طلا مجدداً بالای کانال 2000 قرار گرفته به طوری که در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در رنج 2016.58 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

 در حال حاضر تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافته، زیرا سهام بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده در شرایط فروش بالا قرار دارد. افزایش قیمت فلز گرانبها در حالی صورت گرفته است که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند که می‌تواند دلار را تضعیف کند.

بررسی قیمت طلا

در روز سه‌شنبه (2 می، 12 اردیبهشت)، قیمت طلا ثابت ماند، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی درباره نرخ‌های بهره آتی هستند که پس از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو اعلام خواهد شد. در ساعت 10:53 به وقت گرینویچ، نرخ طلا اندکی بالا رفته و به 1985.66 دلار رسید، که 4.17 دلار یا 0.21 درصد افزایش نشان می‌دهد. روز دوشنبه، صندوق سهام طلای SPDR (GLD) به 183.95 دلار رسید که 0.85 دلار یا 0.46 درصد کاهش داشت. نزدیکترین سطح مقاومت برای طلا در 2025 دلار قرار دارد. اگر فلز گرانبها بالاتر از این سطح حرکت کند، به سمت مقاومت در 2050 دلار خواهد رفت.

در زیر، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به منطقه 1975 دلاری نزدیک می‌شود که می‌تواند کمی پشتیبانی ارائه دهد. از طرفی، منطقه 2025 دلاری همچنان منطقه‌ای است که معامله‌گران بر سر آن بحث دارند، زیرا بازار بسیار پر سر و صدا بوده است. من معتقدم که در نهایت این وضعیتی است که در آن ما به بالاترین سطح در حرکتیم، البته چند روز آینده می‌تواند چیزهای زیادی را تغییر دهد، اندازه موقعیت بسیار مهم خواهد بود، زیرا بازارهای فلز زرد برای شروع بسیار بی‌ثبات هستند.

طلا

حرکت بعدی طلا به تصمیم فدرال رزرو بستگی دارد

طلا در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی در بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت و پیش از تصمیم فردای فدرال رزرو عقب‌نشینی کرد و حمایت بیشتری از بازارهای طلا فراهم نمود. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) از روز سه‌شنبه 2 می (12 اردیبهشت) برگزار و دو روز به طول خواهد انجامید. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره 25 واحد افزایش یابد. لحن محتاطانه در بیانیه فدرال رزرو می‌تواند دلار را تضعیف کند و منجر به افزایش قیمت طلا شود. در حالی که فلز زرد اغلب به عنوان محافظی در برابر احتمال رکود و بحران اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند تقاضای طلا را کاهش دهد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند.

تصمیم بانک مرکزی اروپا بر قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود

به عنوان یک معامله‌گر، نشست بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشید؛ چرا که پیش‌بینی می‌شود افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در دستور کار قرار دهد. هرگونه تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی می‌تواند بر یورو تأثیر بگذارد که به نوبه خود بر دلار و در نهایت بر قیمت طلا تاثیر خواهد داشت. نشست بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه (4 می، 14 اردیبهشت) برگزار می‌شود. نگرانی مربوط به بحران بانکی طلا را حمایت می‌کند؛ به طوری که در ماه آوریل، قیمت طلا به دلیل بحران بانکی ایالات متحده بیش از یک درصد افزایش یافت. روز دوشنبه، فلز گرانبها برای مدت کوتاهی از 2000 دلار فراتر رفت.

معامله‌گران صعودی نسبت به قیمت طلا خوش‌بین هستند

معامله‌گرانی که دیدگاه صعودی نسبت به طلا دارند، فکر می‌کنند هنوز پتانسیل قابل توجهی برای افزایش بیشتر قیمت فلز زرد وجود دارد. تقاضای مصرف‌کنندگان چین برای طلا و خرید مداوم از بانک‌های مرکزی در بازارهای نوظهور، پایه محکمی برای حمایت از قیمت فیزیکی طلا ایجاد می‌کند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

در حال حاضر، قیمت طلا زیر نقطه 2002.54 دلار است که به سطح مقاومت جدیدی تبدیل شده است. این سطح بر جهت‌گیری بازار در کوتاه مدت تأثیر می‌گذارد. معامله‌گران قبل از ورود به معاملات جدید منتظر یک رویداد یا اخبار مهم هستند. اگر قیمت به زیر نقطه محوری کاهش یابد و در آن باقی بماند، نشان می‌دهد که فروشندگان بیشتری در بازار وجود دارند و این می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت فلز زرد تا سطح حمایت اول 1956.30 دلار شود. از سوی دیگر، اگر قیمت به بالای نقطه پیوت افزایش یابد و در آنجا باقی بماند، نشان می‌دهد که خریداران بیشتری وجود دارد و این می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا تا سطح مقاومت اول در 2035.78 دلار شود.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار تکنیکال نقره

نقره نیز در بحبوحه افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، جایگاه خود را به دست آورده است. معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که به دلیل مشکلات بانک‌ها در ایالات متحده، فدرال رزرو مجبور خواهد شد لحن ملایم‌تری در پیش گیرد. در صورتی که نقره بتواند بالاتر از سطح 25.30 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 25.60 دلار خواهد رفت. تست موفقیت‌آمیز این سطح، نقره را به سمت مقاومت در 26.00 دلار سوق خواهد داد.

سطوح مقاومت اصلی نقره عبارتند از: 25.30، 25.60 دلار و 26 دلار

سطوح حمایتی اصلی نقره عبارتند از: 25 دلار، 24.65 دلار و 24.35 دلار

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین پس از عقب‌نشینی اخیر دوباره رشد کرد. با این حال، پلاتین نتوانست شتاب صعودی به دست آورد، زیرا مشکلات اقتصادی ممکن است به تقاضا برای پلاتین آسیب برساند. اگر پلاتین به بالای سطح 1065 دلار بازگردد، به سمت مقاومت بعدی در 1080 دلار حرکت خواهد کرد. در سمت حمایت، حرکت به زیر سطح حمایت 1050 دلار، پلاتین را به سمت حمایت بعدی در 1030 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی اصلی پلاتین عبارتند از: 1050، 1030 و 1000 دلار

سطوح مقاومتی اصلی پلاتین عبارتند از: 1065، 1080 و 1100 دلار

خلاصه

  • نشست فدرال رزرو برای بحث در مورد نرخ بهره
  • لحن محتاطانه بیانیه فدرال رزرو می‌تواند دلار را تضعیف کند
  • نرخ بهره بالاتر می‌تواند تقاضا برای فلز گرانبها را کاهش دهد
  • طلا بالاتر از سطح 2010 دلار قرار گرفت.
  • مقاومت نقره در 25.30 دلار تست شد.
  • پلاتین پس از فروش اخیر دوباره رشد کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire، fxempire، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array