به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تولید کننده کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor) با تولید تراشه‌های سیلیکونی کیف پول خود به تولید کیف پول‌های جدید ترزور سرعت می‌بخشد.

ترزور رسماً در 27 فوریه (8 اسفند) اعلام کرد که این شرکت تسهیل تولید جزء کلیدی خود، تراشه را در محصول شاخص خود – Trezor Model T (ترزور مدل تی)- آغاز خواهد کرد.

هدف از این اقدام بهینه‌سازی قابل توجه تولید کیف پول‌های ترزور، کاهش زمان تحویل در چرخه عرضه از دو سال به چند ماه است.

ترزور گفت که بهینه‌سازی همچنین تأخیر در ارسال محصولات نهایی را از بین می‌برد و از مصرف‌کنندگان در برابر نوسانات قیمت بر اساس عرضه و تقاضا محافظت می‌کند. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، تقاضا برای کیف پول ترزور پس از سقوط FTX در نوامبر 2022 (آبان 1401) حداقل 300 درصد افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران کریپتو عجله داشتند تا دارایی‌های رمزارزی خود را از صرافی‌های رمزارزی متمرکز خارج کنند.

ترزور قبل از تبدیل شدن به یک تولید کننده تراشه کیف پول، به دلیل عواملی مانند اختلال ژئوپلیتیکی، کمبود نیروی کار به دلیل کووید 19، شرایط بازار ارزهای دیجیتال و رویدادهای دیگر، در معرض آسیب‌پذیری‌های عرضه شخص ثالث قرار داشت.

با در دست گرفتن کنترل عرضه تراشه کیف پول، ترزور می‌تواند به سرعت به همه این عوامل پاسخ دهد و تقاضا را در هر زمان برآورده کند.

اشتپان اوهریک (Štěpán Uherik)، مدیر ارشد مالی، گفت: «با بازگشایی این فرآیند، شناسایی مناطقی که می‌توانیم کنترل را در دست بگیریم و همچنین همکاری با شریک اس‌تی میکروالکترونیکز (STMicroelectronics) به روش‌های جدید، ما موفق شدیم تولید را تا آنجا که می‌توان سریع و بهتر کنیم.»

مدل کسب‌وکار جدید همچنین آزادی طراحی بیشتری را برای محصولات آینده ترزور فراهم می‌کند و به ارائه‌دهنده کیف پول اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های کیف پول سخت‌افزاری را از ابتدا بسازد.

این خبر یک سال پس از آن منتشر شد که یک استارت‌آپ تحت مدیریت شرکت مادر ترزور ساتوشی لبز (Trezor Satoshi Labs)، یک تراشه منبع باز جدید به نام TROPIC01 را راه‌اندازی کرد.

این تراشه تولید کلید رمزنگاری، رمزگذاری، امضا و احراز هویت کاربران را از طریق روش‌های شناسایی دیجیتالی فراهم می‌کند. طبق گزارش‌ها انتظار می‌رفت که ترزور اولین مشتری تروپیک اسکوار (Tropic Square) برای این محصول باشد.

مدل کسب و کار انتخاب شده بسیار منحصر به فرد بوده و در موارد استثنایی قابل استفاده است. توماش پوکورنی (Tomáš Pokorný)، مدیر فروش اس‌تی میکروالکترونیکز گفت: ” اولاً، به عنوان یک تولید کننده، ما به حداقل مقدار سفارش نیاز داریم و ثانیاً، مشتری باید دانش خاصی برای محصور کردن اجزای نیمه‌هادی داشته باشد.”

ترزور در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد کنترل تولید تراشه کیف پول را با همکاری تروپیک اسکوار در ماه می 2020 (اردیبهشت 1399) در دست بگیرد و دلایل زیادی برای چنین اقدامی از جمله گواهینامه فروشنده گران قیمت تراشه از سوی دولت ذکر کرد. به گفته ترزور، سیاست‌های صدور گواهینامه ایالتی “شرکت‌های مستقل و ابتکارات منبع باز را از استفاده در حوزه‌های حرفه‌ای حذف می‌کند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array