به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد با تشدید ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قیمت نقره در شروع جلسه معاملاتی هفته آتی افزایش یابد؛ چرا که با تشدید تنش، نقره و طلا سرمایه‌گذارانی را جذب می‌کنند که به دنبال دارایی امن در زمان‌های آشفته هستند. رویدادهای اخیر منجر به تشدید بی‌ثباتی منطقه‌ای و افزایش جذابیت فلزات گرانبها به عنوان دارایی‌های امن شده است.

هفته گذشته، نقره به 27.89 دلار رسید که حاکی از افزایش 0.40 دلار یا 1.44 درصدی روزانه فلز گرانبها و عقب نشینی از بالاترین سطح هفتگی فلز صنعتی در 29.80 دلار بود.

تحلیل و بررسی قیمت نقره 26 فروردین

تقویت تقاضا با ناآرامی های ژئوپلیتیکی

از نظر تاریخی، درگیری‌های ژئوپلیتیکی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت فلزات گرانبها مانند نقره هجوم ببرند و قیمت ها را افزایش دهند. احساسات کنونی بازار به سمت ریسک گریزی متمایل است و به این ترتیب نقره از وضعیت خود به عنوان یک دارایی قابل اعتماد در طول بحران سود می‌برد.

روند قیمت نقره

نقره در هفته گذشته به بالاترین سطح قیمت خود از فوریه 2021 رسید و همچنان در یک روند نوسانی با پتانسیل صعودی قوی باقی ماند. با توجه به درگیری‌های مداوم، هر گونه تشدید تنش می‌تواند قیمت نقره را بیشتر سازد.

پیش بینی هفتگی قیمت نقره

چشم انداز بازار برای نقره در کوتاه مدت صعودی است. انتظار می‌رود درگیری در خاورمیانه، تنش‌های منطقه‌ای را بالا نگه دارد، که از نظر تاریخی منجر به افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن می‌شود. با این تفاسیر نقره احتمالاً روند صعودی خود را حفظ یا حتی افزایش می‌دهد و همچنان یک انتخاب ترجیحی برای سرمایه‌گذارانی است که در برابر ریسک ژئوپلیتیکی از دارایی خود محافظت می‌کنند.

به طور خلاصه، رویدادهای در حال رخ دادن در خاورمیانه محرک‌های مهمی برای بازار نقره هستند که بر نقش آن به عنوان دارایی امن در زمان بی‌ثباتی جهانی تأکید می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array