به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتظار می‌رود قیمت اونس طلا در شروع جلسه معاملاتی هفته آینده، با افزایش ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی بین ایران و رژیم صهیونیستی افزایش یابد. طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 2400 دلار در هر اونس در هفته گذشته، همچنان پناهگاه اصلی سرمایه‌گذاران در میان تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه است.

تحلیل طلا 26 فروردین

رویدادهای موثر بر قیمت طلا

تنش‌های خاورمیانه به دنبال حمله پهپادی ایران به خاک فلسطین اشغالی تشدید شده است. این حمله پاسخ ایران به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق در اوایل ماه جاری بود. چنین تحولات ژئوپلیتیکی از نظر تاریخی ثابت شده است که سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امنی چون طلا سوق داده و در نتیجه قیمت آن را بالا می‌برد.

با این تفاسیر افزایش تنش و درگیری می‌تواند بر قیمت طلا اثر گذاشته و فلز زرد را صعودی نماید.

چشم انداز بازار طلا

هر گونه اقدام نظامی در خاورمیانه باعث تشدید تنش ژئوپلیتیکی شده و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد زیرا سرمایه‌گذاران در میان عدم اطمینان به دنبال امنیت هستند. احساسات بازار در حال حاضر به سمت ریسک گریزی متمایل شده و به دلیل خاصیت امن طلا، معامله‌گران به شدت به سرمایه‌گذاری در طلا تمایل دارند.

پیش بینی کوتاه مدت بازار

قیمت طلا احتمالا در هفته آینده به روند نوسانی خود ادامه خواهد داد و پتانسیل قوی برای تثبیت یا حتی افزایش حرکت صعودی خود دارد. تحولات جاری و بالقوه آینده بین ایران و رژیم صهیونیستی برای تأثیرگذاری بر بازار بسیار مهم خواهد بود.

در مجموع، درگیری و تشدید تنش در خاورمیانه، همراه با نگرانی‌های اقتصادی جهانی، تضمین می‌کند که طلا همچنان یک سرمایه‌گذاری جذاب برای کسانی باشد که به دنبال ثبات در جهانی بی‌ثبات هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array