به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار جهانی نفت در حال حاضر تحت تأثیر ترکیب پیچیده‌ای از عوامل گوناگون است. قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز تحت تاثیر عوامل متضادی چون افزایش عرضه ایالات متحده و نگرانی‌ها در مورد تقاضای متزلزل چین می‌باشند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال 81 دلار و 2 سنت می‌باشد. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در کانال 76دلار و 66 سنت معامله می‌شود.

در حالی که چین و هند رشد قابل توجهی در واردات نفت نشان می‌دهند، بقیه کشورهای آسیا واکنش متفاوتی نشان می‌دهند؛ به طوری که واردات کلی با پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و اوپک هم‌خوانی ندارد. تقاضای اروپا به احتمال زیاد کاهش می‌یابد. خاورمیانه پتانسیل رشد تقاضای قابل توجهی را نشان می‌دهد، اما مشخص نیست که چگونه این امر بر قیمت‌های جهانی نفت تأثیر خواهد گذاشت.

بازار جهانی نفت در حال حاضر با یک سوال اساسی مواجه است: آیا پیش‌بینی تقاضا یا سطوح واقعی واردات در تعیین قیمت نفت تأثیرگذارتر خواهد بود؟ در حال حاضر، برنت و وست‌تی‌آی در وضعیتی هستند که نشان‌دهنده عدم اطمینان در بازار است. با توجه به عدم تطابق بین تقاضای پیش‌بینی‌شده و ارقام واردات واقعی، در کنار شاخص‌های نزولی تکنیکال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار نفت نزولی به نظر می‌رسد.

تحلیل و بررسی نفت خام سبک

تحلیل و بررسی نفت خام سبک 25 آبان

قیمت روزانه (25 آبان) معاملات آتی نفت خام سبک در 76.27 دلار و بین سطح حمایت جزئی در 72.48 و سطح مقاومت جزئی در 77.43 قرار گرفته است که نشان دهنده تمایل خنثی تا کمی نزولی در کوتاه مدت است.

این قیمت کمتر از میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) در کانال 78.14 است که نشان دهنده یک روند نزولی بلندمدت است. همچنین کمتر از میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در سطح 85.13 است که چشم انداز نزولی را تقویت می‌کند.

نزدیکی به سطح مقاومتی 77.43 می‌تواند نشان دهنده پتانسیل حرکت رو به بالا در صورت شکسته شدن این مقاومت باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array