به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که معامله‌گران نفت خام مذاکرات آتش‌بس غزه را زیر نظر دارند، نفت رشد کرد. از سوی دیگر، عقب‌نشینی دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری نیز از بازارهای نفت حمایت کرد.

شایان ذکر است که پیشنهاد آتش‌بس هفته گذشته توسط قطر و مصر به عنوان میانجی‌، به حماس داده شده است. حماس خواستار ضمانت‌های بیشتری برای پایان یافتن این جنگ چهار ماهه است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 33 سنت معادل 0.42 درصد افزایش در کانال 78 دلار و 68 سنت معامله می‌شود. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 62 سنت معادل 0.85 درصد افزایش 72 دلار و 78 سنت معامله می‌گردد.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

تحلیل نفت خام برنت 18 بهمن

نفت برنت در حال افزایش است، زیرا معامله‌گران از عقب‌نشینی اخیر به عنوان فرصتی برای افزایش موقعیت خرید خود استفاده می‌کنند.

نفت برنت حمایت قابل توجهی در نزدیکی سطح 78.00 دلار دریافت کرد و شانس مناسبی برای افزایش حرکت صعودی در کوتاه مدت دارد.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل نفت وست تگزاس 18 بهمن

با تمرکز معامله‌گران بر ضعیف‌تر شدن دلار و کاهش بازدهی خزانه داری، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) افزایش یافت. سرمایه‌گذاران به نظارت بر مذاکرات آتش بس غزه ادامه خواهند داد که ممکن است به عنوان یک کاتالیزور مهم برای بازارهای نفت عمل کند.

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی 18 بهمن

با تداوم الگوهای هوای گرم، گاز طبیعی جایگاه خود را از دست داد. در این مرحله، گاز طبیعی به کاتالیزورهای مثبت قابل توجهی برای به دست آوردن شتاب صعودی نیاز دارد.

نزدیکترین سطح حمایتی گاز طبیعی در محدوده 1.95 تا 2.00 دلار قرار دارد. حرکت به زیر 1.95 دلار، گاز طبیعی را به سمت حمایت 1.60 تا 1.65 دلار سوق خواهد داد.

از نقطه نظر تکنیکال، نفت WTI باید به بالای سطح 74.00 دلار برگردد تا شتاب صعودی بیشتری به دست آورد.

خلاصه

گاز طبیعی به سمت سطح 2.00 دلار در حال حرکت است.

در حالی که معامله‌گران برای گزارش آژانس بین المللی انرژی (EIA) آماده می‌شوند که فردا (19 بهمن) منتشر می شود، نفت WTI به بالای سطح 73.00 دلار بازگشت.

نفت برنت تلاش کرد تا بالاتر از سطح 79.00 دلار باقی بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array