به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت آسیا اندکی کاهش یافت. در حالی که سرمایه‌گذاران کماکان بر کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو متمرکزند، افزایش ناآرامی‌ها در خاورمیانه از قیمت طلا حمایت می‌کند.

قیمت طلا روز دوشنبه 17 اردیبهشت پس از انجام یک سری حملات توسط رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه، افزایش یافت، اقدامی که مذاکرات آتش‌بس جاری با حماس را پیچیده کرد. گزارش ها همچنین نشان داد که مذاکرات آتش بس پیشرفت کمی داشته است.

طلا همچنین با افزایش گمانه زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در ایالات متحده پس از داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه 14 اردیبهشت که باعث کاهش شدید دلار شد، حمایت شد.

هر اونس طلا در روز جاری با 0.1 درصد کاهش به 2322.65 دلار رسیده، در حالی که قیمت طلای آتی تحویل ژوئن به 2330.95 دلار در هر اونس رسید.

حمله رژیم صهیونیستی به رفح باعث تشدید تنش شد، این حرکت باعث افزایش تقاضای طلا به عنوان یک دارایی امن شده و به فلز زرد کمک کرد تا از سطح 2300 دلار عبور کند. از سوی دیگر، دلار نسبت به کاهش هفته گذشته ثابت ماند و هر گونه افزایش عمده طلا را محدود کرد زیرا بازارها منتظر نشانه های بیشتری برای نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بودند.

برخی از اعضای FOMC همچون «توماس بارکین» و «جان ویلیامز» در سخنرانی‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که در حالی که بانک مرکزی همچنان قصد دارد نرخ‌های بهره را در سال جاری کاهش دهد، اول باید نرخ تورم کاهش یافته و به مقدار هدف نزدیک شود تا نرخ کاهش یابد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، معاملات آتی پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 971.75 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.3 درصد کاهش به 27.538 دلار در هر اونس رسید. قیمت مس نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته است.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت، با توجه به عرضه‌های محدودتر در بحبوحه کاهش تولید چین و تحریم‌های روسیه، همچنان در قله‌های دو ساله باقی ماند.

به این ترتیب، معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 1.1 درصد افزایش به 10044.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.2 درصد کاهش به 4.5992 دلار در هر پوند رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array