به گزارش ایران دکونومی، شرکت خدمات انفورماتیک ایران در فهرست تحریم اوفک قرار گرفت. این شرکت به انتقال فناوری پیچیده آمریکا به ایران متهم شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سه فرد ایرانی و چهار شرکت را به‌خاطر انتقال فناوری پیچیده آمریکا به ایران از سمت دولت این کشور تحریم شده است.

شرکت‌هایی که در لیست SDN قرار گرفته‌اند، به شرح زیر است:

شرکت خدمات انفورماتیک

شرکت «FREEDOM STAR GENERAL TRADING CO. L.L.C» در امارات متحده عربی

شرکت «ADVANCE BANKING SOLUTION TRADING DMCC» در امارات متحده عربی

شرکت «TED TEKNOLOJI GELISTIRME HIZMETLERI SANAYI TICARET ANONIM SIRKETI» یا TED TEKNOLOJI در ترکیه

شرکت خدمات انفورماتیک که وابسته به بانک مرکزی ایران است، اخیراً پلتفرم ارز دیجیتال این بانک را توسعه داده است. همچنین در تشریح اتهام شرکت Advance Banking Solution Trading در امارات وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که تکنولوژی این کشور را برای بانک مرکزی ایران تامین می‌کرده است و شرکت زیرمجموعه آن در ترکیه یعنی شرکت TED TEKNOLOJI برای ایران خریدهایی را انجام داده است.

همچنین اسم «سید ابوطالب نجفی» مدیرعامل اسبق شرکت خدمات انفورماتیک، «محمدرضا خادمی» رئیس شرکت  L.L.C و «پوریا میردامادی» کارمند شرکت خدمات انفورماتیک در لیست تحریم های اوفک قرار گرفته است.

قابل ذکر است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) یکی از ارگان‌های زیر نظر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا است که بر اساس اهداف و سیاست‌های خارجی ایالات متحده علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر آمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array