به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل اعلام کرد قصد دارد دستیار هوش مصنوعی نگارش کد Gemini Pro را به محیط اندروید استودیو اضافه کند.
سرویس “Studio Bot” که سال گذشته (2023) آغازبه‌کار کرده بود؛ محیطی هوشمند و کاربردی برای کدنویسی می‌باشد. به گفته گوگل این سرویس در سال 2024 به “Gemini in Android Studio” تغییر نام یافته و به قابلیت‌های ابزار هوش مصنوعی Gemini Pro مجهز می‌شود تا توسعه‌دهندگان اندرویدی بتوانند به کمک آن کدنویسی‌های بهتری را انجام دهند.

دستیار Gemini نسبت به چت‌بات Studio Bot عملکرد بهتری را دارد و علاوه‌بر پاسخگویی به درخواست‌های توسعه‌دهندگان، امکان تکمیل کدنویسی‌های سنگین و پیچیده و یافتن منابع مرتبط را نیز داراست. توسعه‌دهندگان می‌توانند در محیط اندروید استودیو به زبان طبیعی از این دستیار پرسش کنند؛ Gemini با قابلیت “حافظه” قادر است موضوع بحث را به‌خاطر سپرده و براساس سؤالات قبلی به سؤالات جدید پاسخ مرتبط ارائه نماید.

Gemini Pro

ورود Gemini Pro به استودیوی کدنویسی اندروید

یکی از مهم‌ترین و موردتوجه‌ترین جنبه‌های کنفرانس توسعه Google I/O سال گذشته، توجه و تمرکز شدید کمپانی گوگل بر ابزارها و سرویس‌های قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی بود. این ابزارهای هوش مصنوعی مانند Bard عمدتاً به هدف تسهیل و تسریع انجام وظایف مختلف کاربران و یا توسعه‌دهندگان ایجاد شده بودند.
یکی از بهترین مثال‌ها برای این حوزه، فضای Studio Bot بود که برای راحتی کار توسعه‌دهندگان ایجاد شده بود. Studio Bot شامل یک چت‌بات هوش مصنوعی است که در محیط اندروید استودیو به‌کار گرفته شده تا سؤالات توسعه‌دهندگان را پاسخ دهد و در مسیر کدنویسی آنها را همراهی کند.

کمپانی گوگل امروز این سرویس را ارتقا داده و از این پس قرار است اندروید استودیو قدرت خود را از مدل پیشرفته‌تر و تواناتر هوش مصنوعی Gemini 1.0 Pro تأمین کند. به گفته این شرکت تکنولوژی بزرگ، این مدل قادر است “بهبودهای چشم‌گیری را در کیفیت پاسخگویی به‌وجود آورده” و به‌صورت کلی تجربه کاربری بهتری را برای توسعه‌دهندگان اندرویدی به ارمغان آورد.

نحوه کار دستیار Gemini Pro در محیط اندروید استودیو

همانطور که بالاتر اشاره کردیم؛ “Studio Bot” نیز دستخوش ری‌برندی آشنا شده و به نام Gemini مجهز می‌شود. گوگل در طی چند ماه اخیر تمام سرویس‌ها و محصولات هوش مصنوعی خود را تغییر نام داده و آنها را تحت عنوان واحد هوش مصنوعی قدرتمند خود “Gemini” به کاربران عرضه کرده است.
کمپانی مایکروسافت نیز در تلاش است تا با اقدامی مشابه سرویس‌های هوش مصنوعی خود را تحت پرچم “Copilot” به جهانیان بشناساند.

فارغ از پاسخگویی به سؤالات، هوش مصنوعی Gemini در اندروید استودیو قادر است (در صورت صدور مجوز دسترسی) راهنمایی‌های لازم در زمینه کدنویسی را نیز به توسعه‌دهندگان ارائه دهد. دسترسی‌های این دستیار هوشمند به‌صورت کامل در بخش تنظیمات قابل شخصی‌سازی هستند.

برای دسترسی به تجربه کاربری کامل این دستیار کدنویسی در اندروید استودیو، توسعه‌دهندگان و کاربران ملزم به اجرای نسخه پیش‌نمایش (مانند نسخه بتای Jellyfish) هستند. کمپانی گوگل هنوز درباره قیمت‌گذاری استفاده از این هوش مصنوعی در اندروید استودیو اطلاعاتی منتشر نکرده است؛ اما تمام توسعه‌دهندگان ساکن 180 نقطه تحت پشتیبانی گوگل می‌توانند تا پایان دوره پیش‌نمایش به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.

منبع: 9to5Google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array