به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس پست وبلاگی منتشر شده روز 9 دسامبر (18 آذر)، کمپانی تتر ناشر استیبل کوین USDT، قصد دارد با پیاده‌سازی سیاست مسدودسازی داوطلبانه کیف پول‌ها، گام بزرگی در راستای افزایش همکاری خود با نهادهای مجری قانون و سازمان‌های نظارتی بردارد.

طبق این اطلاعیه، تتر از روز اول دسامبر (10 آذر)، سیاست کنترل‌ بر بازارهای ثانویه را برای مسدود کردن فعالیت‌های مرتبط با افراد تحریم‌شده‌ای که نام آنها در فهرست اتباع ویژه تعیین‌شده (SDN) دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) قرار دارد، ارائه کرده است. شرکت‌های تحت کنترل یا افراد دارای ملیت کشورهای تحریم شده در این لیست گنجانده شده‌اند.

به گفته تتر، این سیاست متمم پروتکل‌های امنیتی موجود است و «تلاشی پیشگیرانه برای همکاری نزدیک‌تر با رگولاتورها و آژانس‌های مجری قانون در سطح جهان» به‌شمار می‌رود.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از این لیست برای محدود کردن تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی استفاده کرده است که به شکلی بالقوه با فعالیت‌های غیرقانونی از جمله تامین مالی تروریسم و توزیع غیرمجاز فنتانیل در ارتباط هستند.

تغییر مواضع تتر در برابر رگولاتورها

تتر قبلاً کیف‌پول‌هایی که پیش از این به فهرست SDN اضافه شده‌اند را مسدود کرده است و این حرکتی است که با مواضع قبلی شرکت در این مورد مغایرت دارد. برای مثال، در آگوست 2022، تتر اعلام کرد که آدرس‌های تورنادو کش (Tornado Cash) را مسدود نمی‌کند، مگر اینکه دستوری از سوی مجریان قانون دریافت کند. طبق گزارش OFAC، افراد و سازمان‌های جنایی از سال ۲۰۱۹ از تورنادو کش برای پولشویی بیش از ۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر عامل شرکت تتر می‌گوید: «با اجرای سیاست مسدودسازی اختیاری کیف پول‌های جدیدی که به فهرست SDN اضافه شده‌اند، همزمان با مسدود کردن آدرس‌های اضافه‌شده قبلی، می‌توانیم استفاده مثبت از فناوری استیبل کوین‌ها را تقویت کرده و اکوسیستمی امن‌تر از این نوع دارایی برای همه کاربران ایجاد نماییم».

نمودار تتر

گفتنی است که دفتر مرکزی شرکت تتر در هنگ کنگ مستقر است و وظیفه اصلی آن، انتشار استیبل کوین محبوب تتر (USDT) است که ارزش بازار آن در طول موج گسترده سرکوب شرکت‌های رمزارزی در ایالات متحده طی ماه‌های گذشته به بالاترین سطح خود رسید. در حال حاضر، ارزش بازار این دارایی 90 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده تقاضای روزافزون برای این استیبل کوین است که اکنون بالغ بر 70 درصد از بازار را در اختیار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array