به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت رسماً فرایند نمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 را آغاز کرده است. این غول تکنولوژی تبلیغات مرتبط و یا به قول خودش “پیشنهادات” را در بخش Recommended وارد کرده است.

مدتی‌ست که کمپانی مایکروسافت در حال آزمون‌وخطای ایده “جایگذاری تبلیغات” در منوی ویندوز 11 می‌باشد. به‌صورت دقیق‌تر، این کمپانی قصد دارد تبلیغات مربوط به اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه Microsoft Store را در بخش “پیشنهادات” منوی استارت ویندوز 11 به کاربران خود نمایش دهد. این تغییرات در وبسایت رسمی Windows Insider اطلاع‌رسانی شده‌ و در پیش‌نمایش بیلد 22635/3495 ویندوز عرضه شده‌اند.

تبلیغات در ویندوز 11

تبلیغات در ویندوز 11، شایعه یا واقعیت؟

اگر شما هم جزء کاربران قدیمی ویندوز 10 بودید؛ می‌دانید که نسخه قدیمی‌تر این سیستم‌عامل در منوی استارت خود تبلیغات نمایش می‌داد. در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد این تبلیغات پیشنهادی را به کاربران ساکن آمریکا و اینسایدرهای نسخه بتای ویندوز نمایش دهد. در نتیجه اگر شما جزء کاربران نسخه آزمایشی بتا نیستید یا دستگاه شما به یک سازمان متصل است و توسط آنها مدیریت می‌شود؛ فعلاً شاهد نمایش تبلیغات مایکروسافت در ویندوز 11 نخواهید بود.

این غول ردموندی مکرراً از استفاده از واژه “تبلیغات” خودداری کرده و ترجیح می‌دهد از واژه “پیشنهادات” در ویندوز 11 استفاده کند! این پیشنهادات مربوط به برنامه‌های مرتبطی هستند که کاربران می‌توانند آنها را به‌راحتی از فروشگاه مایکروسافت تهیه و استفاده کنند.

همچنین، امکان غیرفعال‌سازی تبلیغات پیشنهادی مایکروسافت در منوی استارت ویندوز 11 نیز برای کاربران تعبیه شده است. برای این کار کافی‌ست ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) و سپس بخش شخصی‌سازی (Personalization) مراجعه کنید. سپس دکمه اختصاصی پیشنهادات را با عنوان “Show recommendations for tips, app promotions, and more” در بخش استارت خاموش کنید.

اما درست مانند بسیاری دیگر از امکانات و قابلیت‌های آزمایشی مایکروسافت، ممکن است این قابلیت هرگز به عموم کاربران عرضه نشود. اما با توجه به اینکه این کمپانی تاریخچه سرشاری از نمایش تبلیغات در پلتفرم ویندوز دارد؛ بهتر است در هرصورت آماده فعال/غیرفعال‌سازی این پیشنهادات در ویندوز خود باشید.
برای مثال، سال گذشته (2023) مایکروسافت بخش‌هایی از ویندوز را در منو به تبلیغات سرویس OneDrive اختصاص داده بود که با هر بار کلیک کردن بر روی عکس پروفایل به کاربران نمایش داده می‌شد.

از دیگر تغییرات این بیلد می‌توان به تنظیم خودکار پس‌زمینه‌های دلخواه به‌وسیله Windows Spotlight اشاره کرد. همچنین در این نسخه بتای جدید، دستیار هوشمند Copilot دیگر به نوار کناری صفحه چسبیده نخواهد بود و در صورت تمایل کاربران به یک پنجره مستقل و اختصاصی منتقل خواهد شد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array