به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر ژاپن، مجدداً بر تعهد این کشور به تقویت صنعت وب 3 و پتانسیل آن برای تغییر اینترنت و ایجاد تغییرات اجتماعی تأکید کرد.

همانطور که در ابتدا توسط رسانه محلی کوین‌پست (CoinPost) گزارش شد، کیشیدا این نظرات را در یک سخنرانی اصلی در روز اول کنفرانس WebX در توکیو، ژاپن بیان کرد. در همان روز، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس اعلام کرد که صرافی ارزهای دیجیتال خدمات خود را در یک پلتفرم جدید ژاپنی در آگوست 2023 (مرداد 1402) راه‌اندازی خواهد کرد.

کیشیدا پتانسیل وب 3 را برای هدایت نوآوری در سراسر صنایع مطرح کرد و نقش رویداد را در آوردن صنعت به ژاپن برای ایجاد همکاری مطرح کرد:

“امیدوارم صنعت وب 3 توجه و سرزندگی خود را دوباره به دست آورد و پروژه‌های مختلف جدیدی متولد شود.”

مدیر عامل بنیاد EOS، ایو لا رز (Yves La Rose)، در توییتی نوشت که سخنان نخست وزیر نشان دهنده نگرش استقبال از وب 3 است که در آسیا پرورش می‌یابد:

“فومیو کیشیدا به تازگی بیان کرد که وب 3 شکل جدید سرمایه‌داری است.
در حالی که غرب به دشمنی با شرکت‌های بلاکچین ادامه می‌دهد، آسیا با آغوش باز از ما استقبال می‌کند.
در آسیا، آینده برای ارزهای دیجیتال روشن است!”

— ایو لا رز (@BigBeardSamurai) 25 جولای 2023

کیشیدا در ادامه، بخش وب 3 را شکل جدید سرمایه‌داری توصیف کرد و از پتانسیل این جنبش برای هدایت رشد از طریق حل مسائل اجتماعی استقبال کرد.

وب 3

سخنرانی افتتاحیه توسط کویچی هاگیودا (Koichi Hagiuda)، رئیس شورای تحقیقات سیاست حزب لیبرال دموکرات ژاپن، به تلاش‌های ژاپن برای ایجاد یک چارچوب نظارتی دقیق با هدف محافظت از سرمایه گذارانی که اساس سیاست‌های تبلیغاتی بیشتر وب 3 را تشکیل می‌دهد، اشاره کرد.

هاگیودا همچنین پروژه‌هایی مانند استارت نکس اینوویتر (Start Next Innovator) را به‌عنوان کلیدی در رشد کسب‌وکارهای ژاپنی وب 3 مطرح کرد. پروژه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن 1000 کارآفرین و دانشجو را طی یک کمپین پنج ساله برای تقویت استارتاپ‌های وب 3 به سیلیکون ولی می‌فرستد.

بایننس زندگی خود را در ژاپن آغاز کرد

بایننس به کوین تلگراف تایید کرد که قرار است خدمات خود را از آگوست به بعد به کاربران ارزهای دیجیتال ژاپنی ارائه دهد. این شرکت پلتفرم صرافی محلی ساکورا اکسچنج بیت کوین (Sakura Exchange Bitcoin) را در نوامبر 2022 (آبان 1401) خریداری کرد.

همانطور که صرافی در اعلان معامله اشاره کرد، خرید 100 درصدی ارائه دهنده خدمات صرافی رمزارزی ثبت شده در ژاپن، راه را برای ورود مجدد بایننس به کشور هموار کرد.

مدیر عامل بایننس، “CZ” همچنین در WebX ظاهری مجازی داشت و یک سخنرانی اصلی را ارائه داد که در آن رویکرد نوآورانه ژاپن را در این بخش ستود و این کشور را به عنوان پیشرو در محیط نظارتی وب 3 نامید.

مدیر عامل بایننس به تجربه خود از زندگی در ژاپن در سال‌های اولیه زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک توسعه دهنده اشاره کرد و در عین حال مرزهای واضح این کشور را نسبت به این بخش که بیش از پنج سال است که وجود داشته است را مطرح کرد:

“ژاپن از سال 2017 (1396) با مقررات صرافی ارزهای دیجیتال و اخیراً در سال جاری با چارچوب‌های لیست رمزارزها و تصویب مقررات استیبل کوین روشن بوده است.”

در ژوئن 2023 (خرداد 1402) سرفصل‌های زیادی در مورد ژاپن و بخش وب 3 مشاهده شد. آژانس مالیاتی ملی قوانینی را اصلاح کرد که صادرکنندگان توکن در کشور را از پرداخت مالیات شرکتی در مورد سودهای ارزهای دیجیتال غیرقابل تحقق معاف می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array