به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل رسماً برای تغییر نام و هویت بصری توییتر به X به این شبکه اجتماعی چراغ سبز نشان داده است.

پیش از این لوگوها، آیکون‌ها و دیگر جزئیات ظاهری اپلیکیشن نسخه اندروید و نسخه وب توییتر به X تغییر یافته بودند و حالا نوبت نسخه iOS توییتر سابق است که رنگ و بوی جدیدی بگیرد.

X

تغییر نام و لوگوی اپلیکیشن نسخه iOS توییتر به X

به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل در برابر اقدامات اخیر ایلان ماسک در زمینه ری‌برندینگ توییتر به X استثنا قائل شده و قانون سفت‌وسخت خود را زیر پا گذاشته است.
براساس قانون فروشگاه اپ‌استور، امکان ثبت اپلیکیشن‌هایی که نام آنها تنها از یک حرف انگلیسی به‌صورت تکی تشکیل می‌شود، وجود ندارد.
اما براساس شواهد کاربران، این اپلیکیشن از امروز با نام جدید X در اپ‌استور، گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد نمایش داده شده است.

ممکن است استثنایی که اپل در حق ماسک کرده به جریانات سال گذشته مربوط باشد. در سال 2022، ایلان ماسک که هنوز در آن بازه زمانی مدیرعامل کمپانی توییتر بود کمپانی اپل را محکوم به “تهدید به حذف توییتر از اپ‌استور” کرده بود.
کمی بعد، بعد از ملاقات ماسک و تیم کوک مدیرعامل اپل، ماسک گفته بود که کل این ماجرا یک “سوءتفاهم ساده” بوده است!

X

علاوه بر تغییر لوگو و نام اپلیکیشن توییتر به X در اپ‌استور، شعار معروف این اپ از “it’s what’s happening” به توییت (پست!) جدید امروز ایلان ماسک، یعنی “blaze your glory!” تغییر یافته است.

کمپانی توییتر کل مدت هفته گذشته مشغول انجام کارهای اداری مربوط به ری‌برندینگ خود بوده است. در ابتدای آغاز این پروسه، ماسک صراحتاً اعلام کرده بود که لوگوی جدید X (که طراحی یکی از کاربران است) صرفاً یک “لوگوی موقتی” می‌باشد و به‌مرور زمان طراحی و هویت بصری آن ارتقا خواهد یافت.

اما با توجه به اینکه یک ورژن بسیار بزرگ و درخشان از همین لوگوی X درحال حاضر بر روی ساختمان مرکزی این شبکه اجتماعی در سان‌فرانسیسکو نصب شده و حتی منجر به شکایات همسایگان نیز شده است؛ این لوگو دیگر زیاد “موقتی” به‌نظر نمی‌رسد!

اکانت معروف و قدیمی خودِ توییتر نیز از آدرس @Twitter به هندل @X تغییر یافته است.
براساس گزارشات اخیر ماسک و تیمش این هندل را بدون اطلاع قبلی و یا پرداخت هیچ هزینه‌ای، این آدرس را از مالکیت کاربری که از سال 2007 تاکنون صاحب آن بوده خارج کرده و با عنوان کردن “این اکانت جزء دارایی‌هایی کمپانی X Corp محسوب می‌شود” آن را تصاحب کرده‌اند!

X

لوگوی اورجینال توییتر، فقط 25 هزار دلار!

نکته جالب اینجاست که با وجود نهایی شدن تغییرات مربوط به توییتر و ری‌برند رسمی به X، بعضی از کاربران هیچ‌گونه تمایلی به همراهی کردن با خواسته‌های ایلان ماسک ندارند و بر حفظ و نگهداری طراحی و لوگوی پیشین این پلتفرم پافشاری می‌کنند.

با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی با نام و لوگوی جدید X در گوگل‌پلی و اپ‌استور در دسترس کاربران است؛ این افراد ناگزیرند اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده و با گذر زمان چاره‌ای به‌جز این ندارند.

اما بعضی از کاربران فرصت‌طلب با سوءاستفاده از این موقعیت، گوشی‌های آیفون خود که هنوز دارای لوگوی اورجینال پرنده آبی توییتر هستند را به قیمت‌های بسیار نجومی برای فروش عرضه کرده‌اند!
براساس شواهد بالاترین قیمت مشاهده شده در این زمینه، گوشی آیفون 11 به قیمت 25 هزار دلار در فروشگاه eBay می‌باشد.

هرچند این اولین باری نیست که شاهد چنین اتفاقی در عصر تکنولوژی هستیم. چندسال پیش و پس از حذف رسمی بازی محبوب “Flappy Bird” از اپ‌استور و گوگل‌پلی به دلیل “اعتیادآور بودن بیش از حد”؛ یکی از کاربران گوشی آیفون خود که هنوز دارای این بازی بود را به قیمت 100 هزار دلار به شخص دیگری فروخته بود!

منبع: The Vergewccftech

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array