به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اخبار حاکی از آن هستند که زمان نهایی عرضه Vision Pro، هدست‌ واقعیت ترکیبی کمپانی اپل حداقل دو ماه عقب افتاده است.

کمپانی اپل قصد داشت با آغاز سال 2024 در ابتدای ماه ژانویه این هدست را به بازار عرضه کند، اما حالا به‌نظر می‌رسد چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
براساس اظهارات مارک گرمن، روزنامه‌نگار مشهور روزنامه Bloomberg، زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro به ماه مارچ 2024 (اواسط اسفند 1402) موکول شده است.

دردسرهای تولید Vision Pro

گرمن در خبرنامه پرطرفدار خود Power On ادعا کرده که “کمپانی اپل هنوز راه زیادی برای انجام هماهنگی‌های لازم برای توزیع ، عرضه و آزمایش هدست‌های Vision Pro در پیش دارد”.
همچنین رویدادهای بهاری کمپانی اپل معمولاً در ماه مارچ برگزار می‌شوند و به‌نظر می‌رسد همین رویداد پیش‌رو بهترین فرصت برای تبلیغ این هدست و رونمایی از اپلیکیشن‌های جدید و جانبی باشد.

براساس گزارشات، طراحی ساختاری و سخت‌افزاری هدست Vision Pro به‌حدی پیچیده است که کمپانی اپل ناچاراً مجبور شده ظرفیت تولید آن را از 1 میلیون دستگاه به‌طرز چشمگیری کاهش دهد.
به دلیل پیچیدگی پروسه تولید این هدست، ظرفیت تولید در سال 2024 تنها 400 هزار دستگاه درنظر گرفته شده است و این هدست در ابتدا تنها در ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. سپس در اواخر سال 2024، هدست Vision Pro به بازارهایی مانند کانادا و بریتانیا نیز عرضه خواهد شد.

visionOS

براساس آنالیز کارشناسان، با توجه به اینکه رونمایی این هدست در رویداد WWDC در ماه ژوئن (خرداد) و زمان عرضه آن در ژانویه 2024 (اواسط دی ماه 1402) درنظر گرفته شده بود، دلیل اصلی این فاصله که حالا دو ماه بیشتر هم شده، دلیلی فراتر از “ایجاد فرصت و زمان مناسب به توسعه‌دهندگان برای ساختن اپلیکیشن‌های مناسب سیستم‌عامل VisionOS” دارد. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این تعویق، مشکلات تأمین قطعات موردنیاز و پیچیدگی ساختاری این هدست است.

براساس گزارشات چند ماه گذشته، کمپانی اپل از کیفیت کار کارخانه‌ها در تولید نمایشگر‌های میکرو OLED و همچنین لنز محدب جلویی این هدست رضایت‌خاطر نداشته است. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که کارخانه‌های سونی و TSMC تولیدکننده نسخه آزمایشی نمایشگرهای میکرو OLED این هدست بودند، اما هنوز مشخص نیست که وظیفه تولید انبوه آنها به عهده چه کسی است.

عرضه عمومی هدست Vision Pro

عرضه عمومی و انتشار این هدست‌ هم قوانین خاص خودش را دارد. این هدست 3500 دلاری قرار است فقط با تعیین وقت قبلی به‌فروش برسد. تعدادی از کارمندان منتخب فروشگاه‌های اپل‌استور در آمریکا برای دریافت آموزش‌های لازم به پایگاه این کمپانی در کوپرتینو اعزام شده‌اند و همین افراد مسئولیت تعلیم دیگر اعضای تیم خود را دارند.

پس ار عرضه عمومی هدست Vision Pro، فضاهایی اختصاصی در فروشگاه‌های برتر اپل‌استور برای تست کردن این هدست توسط مشتریان ایجاد خواهد شد و دیگر فروشگاه‌ها تنها یک یا دو هدست را برای مشاهده در اختیار مشتریان خواهند گذاشت.

کمپانی اپل هفته گذشته اعلام کرده بود که ششمین نسخه بتای سیستم‌عامل visionOS در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. اپل در هنگام برگزاری رویداد WWDC، این سیستم‌عامل را اینگونه توصیف و معرفی کرده بود: “VisionOS اولین سیستم‌عاملی است که برمبنای رایانش فضایی (Spatial Computing) قرار دارد.” عبارت “رایانش فضایی”، راهکار اپل برای توصیف تجربیات مبنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در فضای سه‌بعدی است.

منبع: Mac Rumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array