به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پیتر شیف، طرفدار طلا و منتقد سرسخت بیت کوین (BTC)، که همین چند ماه پیش در مصاحبه خود این دارایی رمزپایه را یک طرح پانزی تمام‌عیار و دارایی بی‌ارزش خوانده بود، از اینکه در سال 2010 بیت کوین (BTC) نخریده است ابراز پشیمانی کرد!

وی در مصاحبه روز 13 مارس (23 اسفند) خود با رائول پال اعتراف کرد که باید در سال 2010، زمانی که همکارش برای اولین بار این ارز دیجیتال را به او معرفی کرد، بیت کوین می‌خرید. وی در ادامه تاکید کرد که نمی‌داند اگر در آن زمان این تصمیم را می‌گرفت، الان چه رویکردی داشت، ولی بی‌شک اکنون سرمایه او صدها میلیون دلار شده بود، چراکه بیت کوین در آن روزها فقط 1 دلار قیمت داشت.

علاوه بر این، هفته گذشته، وی در اقدامی غیرمنتظره دنبال‌کنندگان خود را تشویق کرد تا اوردینالزهای او یعنی «Golden Triumph» را با بیت کوین خریداری کنند.

بیت کوین پیتر شیف

این به معنای علاقه پیتر شیف به بیت کوین نیست!

ناگفته نماند که وی هنوز از مواضع قبلی خود دست برنداشته و گفته است با وجود پشیمانی از نخریدن این دارایی، به اصول آن اعتقاد ندارد:

«شاید بیت کوین می‌خریدم ولی فقط به این دلیل که همیشه احمق‌هایی هستند که آن را با قیمت بالاتر از شما بخرند!»

شیف اضافه کرد که یک سرمایه‌گذاری موفق در بیت‌کوین باعث می‌شود او بیشتر احساس «نابغه» بودن داشته باشد تا یک «قمارباز»؛ بنابراین، خودش را جدای از سرمایه‌گذارانی می‌داند که آنها را «طمع‌کار» یا “احمق” توصیف می‌کند.

شیف مدت‌هاست که سعی می‌کند مخاطبان خود را از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین منصرف کند و در این راستا، مکرراً از این کار به عنوان یک سرمایه‌گذاری «احمقانه» یاد کرده است. با این حال، هر چند وقت یک‌بار، اذعان می‌دارد که بیت‌کوین آن‌طور که او پیش‌بینی کرده بود، سقوط نکرده است.

وی حتی اذعان داشته است که طلا ممکن است بخشی از سهم بازار خود را به ETFهای بیت کوین واگذار کند. با این حال، به عقیده او زمانی که بیت کوین سقوط بزرگی را تجربه کند، سرمایه‌گذاران آن برای نقد کردن دارایی خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد.

طلا در آغاز سال 2010 حدود 1130 دلار (در هر اونس) قیمت داشت و از آن زمان تاکنون 91.8 درصد افزایش یافته و اکنون به محدوده 2168 دلار رسیده است. این درحالی است که بر اساس گزارش Companies Market Cap، بیت کوین با ارزش 1.4 تریلیون دلاری خود در حال حاضر هشتمین دارایی بزرگ محسوب می‌شود و در مدت زمان مشابه شاهد رشد چند برابری قیمت نسبت به طلا بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array