به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حرکت بیت کوین (BTC) به سمت 25 هزار دلار کاملاً محتمل است، اما موضوع زمان رسیدن به آن است. در صورتی که بیت کوین از این مرز روانی عبور کند، راه برای سطح 28 هزار دلار باز می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین به تلاش‌های خود برای شکستن مقاومت ۲۵ هزار دلاری ادامه می‌دهد. نوسانات در روز دوشنبه (20 فوریه، 1 اسفند) کاهش یافت، زیرا محرک اصلی آن بازارهای سهام ایالات متحده آمریکا بود. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 1.2 درصد افزایش یافته است.

 

طبق گزارش کوین شیرز (CoinShares)، سرمایه‌گذاری در رمزارزها هفته گذشته 32 میلیون دلار کاهش یافت که دومین هفته متوالی کاهش و بالاترین میزان در هفت هفته گذشته بود. مقدار سرمایه‌گذاری در بیت کوین 25 میلیون دلار و در اتریوم 7 میلیون دلار کاهش یافت. سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی که باعث می‌شود فروش بیت کوین افزایش یابد، 4 میلیون دلار افزایش یافت.

علیرغم تلاش‌های ناموفق بیت کوین برای تثبیت بالای ۲۵ هزار دلار، عقب‌نشینی‌های روزانه از این مقاومت در حال کوچک‌تر شدن است که نشان‌دهنده الگوی خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین‌تر است. مشخص نیست که بیت کوین چه زمانی از مقاومت 25 هزار دلار عبور خواهد کرد؛ اما آنچه مسلم است، عبور از این مقاومت راه را برای کانال 28 هزار دلار باز می‌کند.

اخبار بیت کوین

صندوق سرمایه‌گذاری Galois Capital، که متمرکز بر ارزهای دیجیتال است، پس از زیان 40 میلیون دلاری در اثر فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX)، بسته شده و باقی مانده وجوه را به سرمایه‌گذاران برمی‌گرداند. این صندوق پس از سقوط اف تی ایکس حدود نیمی از سرمایه خود را از دست داد.

کامرون وینکلووس، یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی، گفت که ایالات متحده تنها دو گزینه پیش رو دارد؛ یا اینکه ارزهای دیجیتال را بپذیرد و یا اینکه از بازار جهانی کریپتو عقب بماند. چنین اظهارنظرهایی در بحبوحه تحرکات قانون‌گذاران ایالات متحده علیه شرکت‌های ارزهای دیجیتال مطرح شد. هیئت ثبات مالی گروه 20 (G20) در نظر دارد تا ماه جولای استانداردهایی را برای مقررات ارزهای دیجیتال تهیه کند. هنگ کنگ به سرمایه‌گذاران خرد اجازه داد و ستد ارزهای دیجیتال را در صرافی‌ها می‌دهد.

در همین حال، بایننس کارمزد صفر را برای معاملات بیت کوین در نظر گرفت. سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) به بایننس اجازه داد 98 درصد از بازار معاملات نقدی بیت کوین را تصاحب کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array