به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صادرکنندگان صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین، در پنجمین روز فعالیت خود، همزمان با افزایش حجم معاملات، 10667 واحد بیت کوین دیگر به دارایی خود اضافه کردند.

ETFها مشغول بلعیدن بیت کوین هستند

داده‌های گردآوری شده توسط حساب کاربری CC15Capital در شبکه اجتماعی ایکس برای روز 17 ژانویه (27 دی) نشان می‌دهد که 440 میلیون دلار بیت کوین در پایان این روز به مجموع دارایی این صندوق‌ها اضافه شده است. صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بلک راک با 8700 بیت کوین به ارزش تقریبی 358 میلیون دلار، سهم اصلی خریدها را به خود اختصاص داده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که 9 صندوق به استثنای ETF گری اسکیل از زمان راه‌اندازی تاکنون نزدیک به 68500 بیت کوین خریداری کرده‌اند که در حال حاضر حدود 2.8 میلیارد دلار ارزش دارد.

البته این میزان خرید بیت کوین مرتبط با ETFها تا حدی با ادامه جریان خروج سرمایه از صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) جبران شده است، به طوری که در این مدت 10824 واحد BTC به ارزش تقریبی 445 میلیون دلار از این صندوق خارج شده است.

در همین حال، به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ،  پنجمین روز معاملات ETFهای بیت کوین با جهش 34 درصدی در حجم معاملات روزانه همراه بوده است.

با این حال، باید توجه داشت که داده‌های مربوط به خرید بیت‌کوین، آنگونه که توسط مدیران ETF گزارش شده است، در مقایسه با ارقام حجم تراکنش هر صندوق، به دلیل تاخیر در زمان تسویه خرید، با تأخیر مواجه شده است. با این حال، بر اساس داده‌های جیمز سیفارت، دیگر تحلیلگر ETF بلومبرگ، با انباشت سرمایه‌گذاران در صندوق‌های جدید، در پایان معاملات روز 18 ژانویه (28 دی)، ETFهای بیت‌کوین بلک راک و فیدلیتی هرکدام به بیش از یک میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت رسیده‌اند.

به گفته بالچوناس ETFهای بیت کوین بلک راک و فیدلیتی در جایگاه چهارم و پنجم از نظر جریان هفتگی سرمایه در میان تمام ETFهای ایالات متحده قرار دارند.

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

گفتنی است که پس از تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس روند نزولی قیمت بر کل بازار کریپتو سایه افکنده است و منجر به کاهش 10.87درصدی ارزش بیت کوین در بازه هفتگی شده است. در نتیجه این کاهش قیمت، رمزارز اول بازار اکنون در محدوده 41 هزار و 397 دلار در نوسان است که کاهشی 3.42 درصدی در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array